Gå til innhold

kontroll hos jordmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på kontroll hos jordmor da jeg var 9+6. Skal på ny kontroll 15 desember. Da er jeg 13+6. Da jeg ringte henne for å bestille time, ville hun gjerne komme i gang med meg fort. Jeg bor på et lite sted med bare litt over 2000 innbyggere, så det kan jo være det at hun ikke har så veeeeeldig mange gravide å ta seg av for tiden også da...;-)

Jeg hadde time hos legen i uke 9. Hun sa jeg burde ringe med en gang til jordmor.. mest for at det kan være litt kø..iallefall nå som det er vaksinering.

Jeg fikk time hos jordmor neste uke. det var 3 uker venting pga vaksineringer.

neste onsdag da jeg har time er jeg 12+6. jeg skal bare på kontroll da. ingen vaksineringer her nei.. :)

Annonse

jeg var på første time hos jordmor idag er 13+2 og det var kjempebra! vi fikk spurt henne masse spørsmål og snakket åpent om ting som bekymrer oss osv.. hun var super!

nå slapper jeg av mye mer.. ultralyd på ullevål 31.desember og da får vi se om det blir gutt eller jente.. SPENNENDE!!

tror det er like greit å snakke med jordmor rett over uke 12...

tenkt noe mer på vaksinen eller jenter? er så usikker.. æsj!!

klem

Hvor får man tak i jordmor? Vet noen forresten hva man egentlig skal gjøre på første rutinekontroll? Jeg er 10+5, og var på det for to dager siden. Tok kun blodprøver og veide meg, er det ikke noe mer man "skal gjøre"? Har hørt man skal ta magemål ol, men det gjorde ikke min lege på meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...