♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Hvor ofte har dere disse plagene og hvordan utarter de seg?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Etter jeg fikk jenta så har jeg det ikke så mye.. Men jeg blir først kvalm, så kommer hodeverk og et slags trykk bak øynene, så blir alt blurry.. Må konsentrere meg skikkelig om jeg skal se noe tydelig. Også gjør det vondt om det er for lyst i rommet..
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 23. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2009 hva gjør du hvis du er ute på noe da og dette oppstår?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Går hjem.. Som oftest får jeg noen til å hente meg:) Men kvalmen pleier å vare 1 times tid før øynene begynner å tulle, heldigvis:)
Bunnies by night Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Jeg har migrene med aura. Får synsforstyrrelsene først - begynner først med sikksakk mønster gjerne i farger - rødt og grønt. Sikksakken fortsetter å bre seg over et større del av synsfeltet - mens jeg får blinde flekker. Grøsselig ekkelt. Varer i ca 20 - 30 minutter. Så kommer hodepinen. Det kommer i perioder. I noen perioder har jeg det en til to ganger i måneden - så kan det gå et par år, uten noen anfall...
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Jeg får synsforstyrrelser først, tunnelsyn. Deretter blir jeg kvalm, får trykk bak øynene og så slår migrenen ut med oppkast og det hele... Jeg har det ca 1-2 ganger annenhver mnd. Men har hodepine nesten hver dag. Jeg kjenner migrenen helt fra jeg står opp på morgenen, og blir i sengen med ibux, vann og paracet! Hadde jeg vært ute, hadde jeg kommet meg hjem så fort som overhode mulig... Det slår til FORT hos meg.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Hos meg starter det med synsforstyrrelser som gjør meg svimmel. Etter en stund blir jeg kvalm og får vondt i huet. Må bare komme meg hjem. Sist gang var jeg på handlesenter med alle tre ungene. Heldigvis hadde mannen min anledning til å kjøre meg hjem, ellers måtte jeg tatt taxi ellerno =P Må bare prøve å sove det av meg. Sist fikk jeg aldri kvalme eller hodepine. Ellers er det mange år siden sist jeg hadde det. Trur jeg var 14 første gangen, og på den tiden fikk jeg det som regel etter trening(ikke ofte).
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 23. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2009 jeg har også hatt det her 5-6 ganger i løpet av to år. Her begynner det med blinde felt i synet først og bare helt plutselig så kommer hodepinen og trøttheten etterpå. Må også sove det av meg. Tar ca halv times tid før synet bedrer seg. Men går å tenker på det tiden og er så redd det plutselig skal dukke opp hvis jeg er ute på noe slik at jeg kvier meg ofte for å gjøre ting. Er dere slik også?
Neijasså... Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 Jeg har auramigrene uten hodepine. Hos meg starter det i et punkt med sikk-sakk-synsforstyrrelser i rødt og grønt. Over ca en halvtimes tid sprer det seg ut over ca halve synsfeltet (enten venstre eller høyre side, men ikke begge på en gang). Har null skarpsyn når det foregår og kan ikke kjøre bil eller lese, f.eks. Etter den halvtimen så får jeg synet tilbake og er fullstendig "svidd" i hodet i et døgn etterpå (ikke hodepine eller kvalme, heldigvis). Hyppigheten varierer veldig fra et par ganger i året og oppover når jeg ikke er gravid til opptil flere ganger daglig når jeg er gravid.
Bunnies by night Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Uff - jeg har samme type synsforstyrrelser som deg gnu - det må ha vært helt grusom under graviditet! Jeg var heldig og fikk ingen da jeg gikk gravid...
Turtelduen Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 Jeg hadde migrene da jeg gikk gravid med jentene. Og da begynte det alltid med siksakk forstyrrelser. Så ble halve siden min nummen og i værste fall "lam". Og så kom hodepinen med et brak... Heldigvis ikke no særlig kvalm. Bare den første gangen jeg opplevde migrene. Siden jeg bare har det når jeg er gravid har jeg ikke tatt tabletter. Sist gang jeg var gravid prøvde jeg en type, fordi jeg ikke trodde jeg var gravid. (fikk migrene så og si dagen etter befruktningen må ha skjedd) Men den migrene tabletten funket ikke. Så da gikk jeg til akupunktør, og han tok en behandling på meg. Samme kveld fant jeg ut at jeg var gravid (mistanken var stor) og fryktet 8 mnd til med migrene. Av en eller annen grunn, jeg tror akupunktur, forsvant migrenen. Den kom tilbake 2 mnd før jeg fødte pga et veldig stresset tid med flytting og eksamen. Etter fødslene har jeg ikke migrene mer. Men det jeg tenkte jeg skulle nevne var også det at når sikksakk feltene kom og jeg tok 400 mg ibux og 1000 mg paracet rakk aldri hodepinen å komme...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 23. november 2009 #12 Skrevet 23. november 2009 Jeg trente veldig mye før, men når jeg oppdaga at migrenen noen ganger kom etter treningen kvia jeg meg for å trene. Aldri hatt noe særlig vondt i huet, så synes dette var forferdelig. Og å være kvalm og spy er pyton, så det var nesten det verste.
Turtelduen Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 Venter jeg til sikksakken er over, blir jeg liggende resten av dagen med hodepine...
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 23. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 23. november 2009 hvordan reagerer deres barn når dette oppstår? her blir barna litt "rare" liksom.
Neijasså... Skrevet 23. november 2009 #15 Skrevet 23. november 2009 Må innrømme at det var litt plagsomt når det var flere ganger om dagen, ja... Var heldigvis ikke hele graviditeten, da, men mest i perioder. Men ser ut som jeg "bruker opp" en del anfall i graviditeten, har f.eks. ikke hatt ett eneste etter siste fødsel nå (4 mnd).
Turtelduen Skrevet 23. november 2009 #16 Skrevet 23. november 2009 Barna blir rare når vi får migrene/synsforstyrrelser?
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 23. november 2009 Forfatter #17 Skrevet 23. november 2009 skjønner ikke helt hva som foregår mæssom...
Turtelduen Skrevet 23. november 2009 #18 Skrevet 23. november 2009 Når jeg fikk anfallene må jeg ærlig innrømme at jeg blir helt sjelven fordi jeg innser at nå blir jeg slått ut ut dagen lenge før jeg får vondt... Blir helt dårlig psykisk. ;-) Men hvertfall, jeg går og legger meg med en gang. Så min mann må bare forklare at mamma har vondt i hode. Og de skjønner det med en gang og lar meg være i fred faktisk... Har ikke tenkt noe på at de ikke skjønner situasjonen og får en reaksjon...
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 23. november 2009 Forfatter #19 Skrevet 23. november 2009 Jeg har tenkt på det de siste gangene men kanskje barna skjønner mer når de blir større:-)
Skobligokk Skrevet 11. februar 2011 #20 Skrevet 11. februar 2011 Hadde klassisk migrene som barn, men da jeg ble voksen forsvant det. Fikk det plutselig igjen da jeg begynte med p-piller (noe jeg selvfølgelig sluttet med). De siste årene har jeg hatt ca ett anfall i året, men nå er det kun aura (nesten ikke hodepine). Da jeg ble gravid (er i uke 24 nå) kom anfallene mye hyppigere, spesielt de tre første månedene. Så hadde jeg et opphold på over 2 måneder før jeg fikk et anfall igjen i forrige uke. Er spent på hvor ofte anfallene kommer framover, synes dette er skikkelig ekkelt! :-(
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 11. februar 2011 #21 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har ikke fått noen migrene"diagnose" før i sommer, men har fra jeg var yngre (ca 18 år tenker jeg) opplevd migrene med aura. Begynner med at deler av synsfeltet blir borte og veldig skarpt lys, dansende prikker. Klarer ikke lese tekst. Varer ca 30 min før hodepinen komme snikende. sjelden kvalm, men hender. De første gangene jeg opplevde det mistet jeg taleevnen! Det skjer ikke lenger. Hadde ingenting da jeg gikk gravid. Hadde et anfall i sommer, og faktisk to stk på to uker her nå. Det er sjelden kost. Har kanskje 3 anfall i året vanligvis. Kommer i forbindelse med menstruasjon. Fått cataflam av legen, de virker bare jeg får tatt de med en gang jeg merker aura.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå