Gå til innhold

Vogn til tvillinger og en liten en, noen tips??

Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10

Anbefalte innlegg

Jeg har tvillinger på 9 mnd og er gravid med nr. 3. Tvillingene vil være 16 mnd når minsten kommer.

I dag har vi en TFK tvillingvogn. Lurer på om det er flere som har vært i samme situasjon og hvordan dere løste det?

Det blir nok sikkert ikke mange trilleturer hvor jeg går alene med alle 3, så spørsmålet er jo om man trenger trillingvogn... Tvillingene kommer jo til å være i barnehage.

Drømmer om en enkeltvogn. Hehe.

Fortsetter under...

Jaa det er helt sinnsykt for en pris, har prøvd å finne den brukt. Men det går jo ikke ann. Finnes også OTH trillingvogn, som du kan ha baggi, da koster den rundt 8000kr.. en billigere løsning.. Men for oss som får tvillingene nå, må vi ha to bagger i.. så a er nesten den til 12.500kr dyr hehe. Ja er kjempe gla vi har alt annet i hus, men kan tenke meg det blir mye forskjell på en baby til 3 hehe :) gleder meg hvertfall.

Klem

Annonse

Det er jo noen som nesten ikke bruker vogn i det hele tatt. bruker div bæreanordninger, og da tenker jeg på noe mer stabilt enn tradisjonelle babybjørn bæresele. noen av disse store tøystykkene og bære sele systemene kan man bruke allerede fra babyen er nyfødt både på rygg og mage. er jo greit i sommerhalvåret værre til vinterent igjen men da er jo kanskje tvillingene så store at du kan ha den ene iallefall i bæremeis om de ikke vil gå hele veien da. eller kjøpe mamaboard eller sykkel til å feste på tvillingvogna.

bare noen ideer. min førstefødte er 2 1/2 så vi satser på tvillingvogn for hun vil uannsettt sykle eller gå eller sitte på skuldrene til pappaen. hvis ikke får jeg ta med bæremeisen når jeg er alene med alle tre på tur, som jeg tviler på blir så veldig ofte.

bare noen ideer til å tenke annerledes ... kanskje... :-)

Dette inlegget var jo til de som går mye tur da.. 2år og 6 månder er jo litt forskjell på barn som nettopp har fylt ett. Jeg råder sterkt til å ha trillingvogn. Å bære en unge som veier opp mot 10-15 kg er da ikke aktuelt. Å ha en unge på magen og trille to hørtes utrolig slitsomt ut, da skjønner jeg godt det ikke blir så mange turer ute da hehe..

Hei sailor m/ to i magen :-)) og Mel_88.

Er helt enig i at det går ann å bære i sjal osv. Vi får bare se hvordan det går. Det som kan være problematisk er hvis vi ikke får barnhageplass før i august. Vi har hund i tillegg nemlig.

Vi får bare se hva behovet blir. :)

• 1 måned senere...

Jeg har tvillinger på 14mnd og en til som er 1,5 år eldre. Skal nå selge min trillingvogn, genial for 3 søte små!

Her er linken til finn.no, og annonsen min inkl. masse bilder :)

Ta kontakt om du er interessert!

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20314021

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...