Gå til innhold

hemorroider etter fødsel!!flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva slags salve bruker dere evt da??noen som har prøvd scheriproct salve??lurer på om man kan bruke denne da man ammer...det står på pakningsvedlegget at det er lite sannsynlig at det går over i morsmelken, men at man skal rådføre seg med lege før man tar det....hva tror dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh yes!! Det var ille. Kjøpte alcosanal på apoteket. Hjalp ikkeno. Men problemet var hemorroider kombinert med hard mage. Hjalp litt når jeg hadde brukt laktulose en uke eller to. Da ble magen noget bedre, men må fortsatt bruke det nå 3,5 mnd etterpå. Men tror hemorroiden forsvant av seg selv. Jeg ga meg hvertfall på den salven.

Skrevet

jada her også.. fikk en salve på resept av legen, proctosedyl.. føler mage og tarm ikke er helt seg selv enda 3 mnd etter fødsel.. er utrolig dårlig til å drikke vann også og det hjelper jo ikke :S

Skrevet

schriproct kan du trygt bruke, fikk den på barsel, og hus meg var de borte mer eller mindre etter ca 2-3 uker:) Og de var ille altså. Sitt minst mulig på rumpa de øker trykket i venene, noe du vil unnga, og smør mange ganger pr dag. Unngå hard mage om mulig.

Lykke til, er fryktelig vondt og plagsomt det der..

Skrevet

Å jaaada!! Så inni h...... også. Nesten like vondt som å føde når man har forstoppelse i tilllegg.... i hvertfall det nest vondeste jeg har kjent.

Fikk noe på respet av lege som jeg tro het Psolyproct eller noe i den duren... Det har blitt bedre, men er ikke helt over. Står på pakningen der også at den kan gå over i morsmelken, men det er ikke påvist at det påvirker barnet i noen grad.

Skrevet

Et tips mens det står på: Jeg begynte å tørke meg med mesoft engangsvaskeklutene som egentlig var beregnet på babyen. Jeg tok iskaldt vann på dem og tørket meg med de. Det lindret en del, også slipper man at papiret henger seg fast i ræva.

;)

Skrevet

Da det var som værst orket jeg ikke tørke rett å slett, så det var rett i dusjen og spylte og vasket meg etter dobesøk hehe, uff det er ille mens det står på... hva vi må igjennom altså !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...