Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Tenkte jeg skal begynne snart ,men vet ikke hvor eller med hva jeg skal begynne
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Momser Sirupsnipper Serina kaker Chocolat chip cookies(kanskje ikke julekake, men tradisjon hos oss) Pepperkaker Bordstabels Fattigmann(mye jobb, ikke alltid vi har)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Glemte å si hva som er mest populært. Momser og Chocolat chip cookies! Glemte også lefser som jeg elsker- men de blir kjøpt. Delfiakake(veldig enkelt) og kjøpe kokkosboller. Anonym 16:41
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Pepperkaker Julebrød Opp ned kake uten fyll til å legge i fryseren Sjokoladekake til fryseren Rundstykker, grove og fine til fryseren Vi spiser ikke så mye småkaker, så satser på å ha annet godt i fryseren til besøk o.l. Har allerede begynt litt... Gleder meg sååå til jul i år
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Mest populært er hvite kakemenn,pepperkaker,krumkaker og kokostopper
Gjest Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Baker kakene mine på Myklevold Bakeri og det eneste jeg selv lager er masse rundstrykker og boller
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Deilige litt "seige" småkaker. Momser: 250 gr smør 250 gr sukker 250 gr malte mandler 250 gr hvetemel 1 porsjon gir ca 100 stk Smør og sukker røres hvitt, tilsettes de malte nandler og det siktede mel. Deigen trykkes tynt utover 2 stekeplater. Kjevl med lett hånd over kakene så deigen blir like jevn og tykk. Stek kaken 12-15 minutter i ovn på 200 grader. Med en gang kaken tas ut av ovnen, skjæres den i firkanter, 4 X 4 cm, bruk linjal og skarp kniv. Pass på at deigen ikke blir for "tørr", da blir kakene det også.
Gjest sug lut Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 Smultringer pepperkaker tre specier kransekakestenger sirupsstenger pluss eventuelle innfall. Alt fyker ut igjen.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Vi baker bare pepperkaker vi. Er ikke så flink til å bake, så det blir ferdig pepperkakedeig fra butikken.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 Chocolat chip cookies? Oppskrift på disse?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #12 Skrevet 23. november 2009 Krumkaker, kakemenn og pepperkaker:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 Fins mange gode oppskrifter, bl.annet på http://www.detsoteliv.no/ søk etter cookies. Personlig foretrekker jeg kokesjokolade og hasselnøtt biter. Viktig å bruke blanding av hvitt og brunt sukker for å å den deilige konsistensen. Deigen kan fryses(rulles til pølse), så kan man skjære av skiver, vips har du nystekte cookies i en fei =)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #18 Skrevet 23. november 2009 mmm... Havreflarn (to typer) serinakaker sandnøtter kokosmakroner berlinerkranser Havregrynskuler (vet ikke hva de heter) Står helt stille, pleier å lage et par slag til.. (går det virkelig an å glemme?) Også lager vi forskjellige type marsipan og julegodt, og frukt/nøttekake.. Skal sies at vi forsyner alle i nærmeste familien da, men vi syns det er moro :-) Tror forresten alle har vær sine favoritter :-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #19 Skrevet 23. november 2009 Oppskrift på kvernkaker: 250 gr smør, 250 gr sukker, 500 gr hvetemel, 2 egg, 1,5 ts bakepulver, 1 ts hornsalt, eventuelt litt vaniljesukker. (Dette gir ca en liten kakeboks i mengde, så jeg pleier å ta 4 ganger så mye når jeg baker det til jul) Smør og sukker røres hvitt. Så tilsett ett egg om gangen. Det andre haes så i. Bruk visp. Deigen males gjennom kjøttkvern (hvis man har slike former på den). Hvis ikke går det an å rulle ut og lage nesten sånne kringleformer. For de som ikke orker å stresse med kvern, eller ikke har det Anbefales! Slår an hos de fleste.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #20 Skrevet 23. november 2009 Jeg glemte litt på oppskriften over, Det legges på bakepapir, og stekes på 200 grader midt i ovnen. Stekes til de såvidt er gyldne.
giggsi Skrevet 23. november 2009 #21 Skrevet 23. november 2009 pepperkaker myke kakemenn sandnøtter ristopper delfiakake tørre vafler delfiakake og ristopper er mest populært.
Tigerpote Skrevet 23. november 2009 #22 Skrevet 23. november 2009 Pepperkaker Colakjeks Knekkflarn Peppermynte Marsipan
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #23 Skrevet 23. november 2009 Pepperkaker Karamellkake Sjakkruter Litt marispankonfekt Mulig jeg kommer på mer etterhvert, men orker ikke å bruke alt for mye energi på det så lenge jeg er høygravid.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #24 Skrevet 23. november 2009 coockies med masse sjokolade smultringer delfiakake pepperkake sigarer(mintkonfekt m sjokolade og kokkos) fudge rundstykker og boller.... Ååååå nå gleder jeg meg til jul....
Gjest sug lut Skrevet 23. november 2009 #25 Skrevet 23. november 2009 Ah, hvordan kunne jeg glemme sjokoladeboller og delfiakake..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå