Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 hvordan fryser dere forsmelken? Kan man fryse melk som har stått i kjølesakpet, eller må den være helt fersk?
Gjest Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Den skal helst fryses med en gang. Jeg har brukt avent sine begre som er beregnet for frysing av MM. Men gå inn på ammehjelpen.no, der står alt om oppbevaring av MM
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 23. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2009 ok:) hvor får man kjøpt de begrene da? og hva koster de?
MiMa09 Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 De er litt dyre, tror de kosta rundt 160 kr for en 10 pakning. Men man kan jo bruke begrene flere ganger. Det er også mulig å fryse i spesielle fryseposer for morsmelk, men tror det blir dyrere, og vet ikke om de kan brukes mer enn en gang. Jeg har brukt beger. Jeg kjøpte på apoteket, men de har sikkert der man kjøper andre aventprodukter som blandt annet pumpe. Har blandt annet sett dem på babyshop. Det fine med disse begrene er at de kan skrues rett på avent sin pumpe. Har du annen pumpe enn avent er det derimot ikke sikkert de passer.
Julle&LilleBus Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Må bare legge til at disse begrene er fine til frysing/oppbevaring av andre ting også, når ammeperioden er over. Nå bruker jeg noen til ferdig oppmålt mme pulver, noen til kokkosmasse (!), noen til fryst fruktmos.. osv:) De er kjempe greie! Så vil si de er verdt sin pris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå