hamburg70 Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Vi har en liten jente som i utgangspunktet ikke har vært en utpreget sovebaby, men som etterhvert har begynt å sove godt - selv med et par oppvåkninger her og der. Hun legger seg mellom 18 og 19, får flaske cirka kl. 24 og såkner konsekvent kl. 4, selv om vi ser at hun er trett og 'uten problemer' kunne sovet til 5-6. En sjelden gang får jeg henne til å sovne igjen - men vanligst er at hun skriker seg ut av sengen og at vi er våkne til hun er trett igjen; engang mellom 1,5 til 3 timer etter at hun våknet. Noen som har et tips på hvordan vi kan forlenge søvnen hennes? Eller om det er noe vi kan gjøre generelt for at hun skal sove roligere (vi tror at hun 'sliter' litt med luft i magen og våkner innemellom pga det - men sikker kan vi jo ikke være). Noen tips?
ElleL Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Kjenner til problemet. Min lille datter blir snart 11 måneder og har innimellom bestemt at dagen starter 4:30 og jeg er jo ikke akkurat enig med henne i det:-) På dagtid sover hun kun formiddagslur, men da sover hun til gjengjeld 2,5 timer. Hun legges mellom 17:30 og 18:30 og er kjempetrøtt og sover gjennom natten til 5-6 om morgenen. Våkner hun før det (4-5) får hun en flaske og som oftest sovner hun igjen da, men i perioder vil hun ikke, dessverre. Får jeg spørre hvorfor deres lille får en flaske kl 24? De skal jo kunne sove uten mat om natten fra de er ca 6 måneder. Kanskje dere kan flytte nattmaten til kl 4? Lykke til med å få litt mere søvn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå