Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi reiser fra bergen til haugesund men tror ikke vi får noe igjen av det...?eller har du sjekket opp i det?:)

men med refusjon for medisiner så må man legge ut selv først og vil tro at det er det samme i ditt tilfelle når det gjelder reise...men trodde ikke man fikk det altså.hmmm...

nei fanken og!!!

så da kunne vi ha fått dekket ferger og bensin vi da altså??overnatting også?

det må huskes neste gang....vet ikke hvor jeg har det fra at vi ikk efikk det(?) uansett om man går privat og off.?

Iallefall bompenger,,bensin. Annet vet jeg ikke, siden det ikke har vært aktuelt for meg.

Men dere må sjekke det ut,,,,,penger er jo penger :o)

Etter endt behandling så skriver sykehuset ut bekreftelse til meg. Noterer dager jeg har vært der til behandling. Ul, innsetting osv.

3-4 turer som gjernast.

(Jeg skriver avstand)

Dette leverer jeg så inn. Noe blir ført på egenandelskort. Resten på konto. Når frikort er oppnådd kommer alt på konto.

Takk for svar !!

Klart man skal ha igjen penger for reise :))

Man skal oxo ha kostpenger, og overnattingstillegg.

D er jo fritt sykehusvalg, og får jo igjen hver gang vi er på sykehus/tannlege som ligger noen mil + ferge unna.

240 (tror jeg) er egenandel t/r, resten får man dekket.

Nå vet jeg fra tidligere at NAV er glad i flex-billetter, i tilfelle d skulle skje noe... 7.000 kr for 2 billetter blir jo litt drøyt å legge ut for.

Vi har pengene, d er ikke d, men d hadde vært fint å sluppet utlegget, selv om d er midlertidig.

Mener derfor at NAV like greit kan bestille billettene. Men-men, de er jo så "effektive" for tida at d ikke ligner grisen... hehehe..

Annonse

Hei hei!!

Vi hører til klinikk Hausken og vi fikk dessverre avslag på søknaden om reisepenger/kostpenger o.l. Mener å huske at begrunnelsen var at klinikken er privat!!

Si fra hvis noen andre har fått positivt svar på liknende søknader!!

Hmmm.. jeg har vært på privatklinikk i Oslo (for noe helt annet enn barn), og fikk alt dekket.

Vet du, forskjellen kan faktisk ligge i at du kontaktet klinikken selv, i stedet for å la fastlegen din sende et brev først...

Jeg tviler iallefall IKKE på at d kan være så firkantet... :-s

Takk vera32 :)) Kan d være 05515 d da tro ?? :)

har ikke dessverre nr lengere, å ikke husker jeg det heller. Men du får det hos NAV, samtidig som du får referanse nr for reisen. Alt må jo godkjennes før du bestiller. Fungerer likedan som vanlige pasient reiser. NAV dekker kun medisiner over 15000 kr, ikke selve behandlingen, hvis man bruker private klinikker. Derfor sparer man ganske mye penger på å velge offentlig isteden. Men skjønner at mange synes det er lang vente tid enkelte plasser

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...