Gå til innhold

Kniper igjen munnen ved tannpuss..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull er 10 mnd gammel. Hun har 7 tenner, så tannpuss må til. Men hun vil ikke! Kniper igjen munnen når tannkosten kommer, snur seg bort og hyler i protest. Jeg synger for henne, har kjøpt en ekstra tannbørst som hun kan holde i munnen, og prøver å pusse forsiktig. Dager flest blir det nesten sånn at jeg må pusse med tvang, og det er ikke noe gøy! Har vært en laang periode nå hvor hun ikke vil, så hva gjør man? Vil ikke at hun skal forbinde tannpuss med noe vondt.. Dager flest ender det opp med at jeg må holde opp leppa hennes og bare pusse mens hun tuller, kaver og hyler litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det litt sånn vi også men når vi kjøpte en egen til han som han får holde hver gang vi er på badet og skifter så har det går det bedre- da pusser han fint morgen og kveld..

Skrevet

Jenta mi på snart 1 er også slik...

Skal ikke pusse tenner!

Vi også har prøvd alt! Ekstra tannbørste, synging, grimaser og ablegøyer. Vi har brukt opptil 30 minutter på tannpussen for å unngå hyling... men nå tenker jeg at hun får bare hyle den stunden det tar.

Det er ikke noe hyggelig for noen av oss, men hun må faktisk pusse tenner - så da får det bare bli sånn.

Det er jo fort gjort, også er hun like blid etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...