Gå til innhold

Kjenner dere livstegn fra babyen?

Anbefalte innlegg

Jeg er i 17. uke nå tror jeg så smått begynner å kjenne litt :-) Et par ganger har jeg kjent noe svakt som har kommet borti meg på innsiden og nå tror jeg sannelig at jeg kan kjenne på utsiden hvis jeg ligger på rygg og holder hånda på magen med litt trykk. Jeg kjente det som bittesmå dunk i håndflata mi. Et par ganger kjente jeg det på innsiden samtidig, men stort sett så kjente jeg kun det lille dunket på utsiden. Det er helt fantastisk å oppleve dette!

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141027869-kjenner-dere-livstegn-fra-babyen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner det ikke utenpå, men kjennes ut som jeg har leamus på magen noen ganger:) Leamus og bobling! Varer i kanskje 2-3 sekunder av gangen, så rekker ikke kjenne så godt etter, men er rimelig sikker på at det er en aktiv krabat som prøver å gi meg livstegn:)

jeg kjente lille jenta mi når jeg var 15-16 uker å jeg er førstegangs fødene :) veldig tidlig . men det var svakt så kjente jeg ikke noe igjen før nå å nå er jeg 18 uker :) men tror ikke jeg kjenner det på utsiden . men så morro om du gjør det da :) misunner deg :D

Annonse

Jeg er andregangs fødende i uke 16+6 og har begynt å kjenne de små bevegelsene så vidt det er:)

Har morkaken liggende på forran så det er jo med på å dempe bevegelsene til den lille en del...

Er jo så koselig å kjenne de små bevege på seg:)

jeg er 18 uker i morgen.

og er den siste uka blitt helt sikker på at det er lille gull

jeg kan kjenne.

gleder meg til det er kvar dag og tydelige spark!

nå er det litt "hold pusten, var det et spark? - ja der var det i gjenn...

så koselig" så går det over så er det 7 timer til neste gang...

Annonse

jeg er i uke 18, til tirsdag er det uke 19..

har kjent veldig lite liv.. men av å til har jeg kjent noen svake spark.. men det er jo forskjellig til person til person...holder pusten å håper på det kommer igjen..:) det er helt utroli..

jeg har sånn idiotisk lege som ikke klarer å få bestilt UL.. så begynner å å bli ganske irritert.. vil jo så gjerne vite kjønn,, å vi kan jo ikke bestille selv heller på sykehuset:(..

Jeg er i uke 14 idag. Forrige mandag var jeg 13+1 dag på vei og da kjente jeg noe som jeg aldri har kjent før.. Kjente en sånn leamus lignende følese nederst i magen, to tre dunk etter hverandre.. Jeg skatt og sa til samboeren min at jeg tror jeg kjente noe.. Er jo alt for tidlig å kjenne spark, er også 1.gangsfødende... Dagen etter kjente jeg det igjen og da kom det flere ganger, og på samme plass hver gang.. Tro om det faktsik er babyen jeg kjente?? Er det mulig å kjenne bevegelse så tidlig? Var ihvertfall en følelse jeg ikke hadde kjent før, fantastisk følelse!

xLinneax, jeg er akkurat begynt på uke 20 i dag - og har ikke en gang kjent antydning til liv. Men liv var det virkelig - så det selv på UL i dag ;) Men morkaken min ligger foran og demper for alle spark fra den lille jenta, så det var ikke uvanlig i følge jordmor der. Imidlertid skal man være bekymret om man ikke har merket noe innen uke 24. Så da har du enda noen uker igjen!

Godt å høre, jeg er i uke 18 og jeg har heller ikke kjent noe. Har hatt 2 UL (ikke fordi det har vært noe galt, forskningsprosjekt) der alt har vært på stell, men det er klart at når "alle " andre kjenner bevegelse, blir man litt stressa. Jeg har også morkaken foran, men likevel... jeg vil også kjenne liv der inne! Tålmodighet er en dyd... :)

Her er det liv! Kjenner det iallefall en gang om dagen. Første gangen var det ganske kraftig, nett som en knoke som strøk deg hardt på magen. Men ellers er det nett som en sommerfugl som flakser med vingene sine på innsiden. Og små bobling helt nederst i magen.

Det er en en helt utrolig opplevelse når man kjenner liv inni magen, at det er en liten person inni der som vokser. Jeg synes det er rart når jeg ligger så kan jeg kjenne at den flytter på seg. Ganske sykt. Skal på uke 18 UL 21.desember. Det gleder vi oss masse til. Håper at den lille ikke gjemmer seg sånn at vi ikke får sett kjønnet.

Tvi tvi! Håper på gutt i første omgang:)

Er i uke 18 og kjenner liv både inni og utenpå! Den stolte far har også rukket å kjenne spark i håndflaten sin, og ble temmelig rørt av sitt første "møte" med vår første..:)

Akkurat nå sparker h*n meg, deilig følelse!

Jeg er 3. gangs, og er i uke 17. Har den siste uka begynt å kjenne små bevegelser på innsiden med jevne mellomrom.. Spesielt om kvelden.. Var ikke sikker til å begynne med hva det var, men deilig å endelig føle meg sikker på at det er livstegn der innefra.. Kan ikke kjenne noe på utsiden enda.. Men er vel ikke lenge til det heller.. Kan ikke huske hvor tidlig jeg kunne kjenne noe med de to andre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...