Gå til innhold

oppdatering ang bading :)

Anbefalte innlegg

tenkte bare å si fra siden det er flere som er komt med gode råd :)

snakket med HS om det i dag, og hun ville at en annen helsesøster skulle komme hjem til meg på hjemmebesøk slik at hun kunne være med å hjelpe i selve badesituasjonen. hun var visstnok barnepsykolog eller noe også, så det er jo bra. Greit å kunne få hjelp før det blir et enda større problem, slik at det ikke utvikler seg til en type redsel som han kan dra med seg i andre sammenhenger.

Syns det er så godt jeg, at de tar seg tid til å hjelpe :) Selv om jeg sikkert hadde fått det til etter hvert. HS sa også at jeg skulle ta noen dagers pause fra badingen, for så å ta det veldig gradvis slik at han skjønner at det ikke er "farlig" å bade. i det siste har han jo begynt å gråte med en gang jeg skrur på vannet for å fylle på badekaret. og det er jo synd, for bading skal jo være noe deilig og avslappende for en liten baby:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141027749-oppdatering-ang-bading/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det høres ut som han har fått skrekken.

Husker jeg feil nå, eller er ikke gullet enda litt liten i størrelse? Hva med å prøve vasken på badet? Vi badet lillebror der de første ukene. Da kan dere jo også en dag bare dyppe tærne nedi. Da vil han jo ha kroppskontakt med dere og føle seg trygg. Også kan dere skvette litt vann på knærne og lårene etterhvert. La han ha på body, så er han heller ikke naken.

Gleder meg til å høre om det når gullet koser seg i badet en dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...