Gå til innhold

Sove på magen!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i midten av uke 34 og lurte på om det er noen som vet om det kan være skadelig for babyen at jeg sover på magen??

Legger meg til å sove på siden, men når jeg våkner så ligger jeg som regel på magen. Det kjennes ikke ubehaglig, men litt rart kanskje. Sikkert pga. gammel vane, da jeg sover på magen til vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sover du rett oppå magen? hvordan får du til det uten at det blir utrolig ukomfortabelt og vondt?har du ikke stor mage?

jeg vet ikke om det er skadelig for den lille,men om du gjør det i søvne så er det ikke mye du kan gjøre med det likevel...

Skrevet

Jeg har hørt to forskjellige ting ang dette: Det første er at vi får vondt før babyen, så dersom du ikke syns d er vondt/ubehagelig, så syns ikke babyen heller der. Men har også hørt at man skal unngå det i tredje semester.. Egentlig tror jeg at dette begrenser seg selv ettersom magen vokser seg større,;-)

Skrevet

jeg sover også på magen enda. er i uke 32, ser ikke ut til å plage mini i det heletatt enda. magen er ikke veldig stor men livmora er høyt oppe så er rett over det grønnefeltet på symfysemålet. sist da jeg gikk med tvillinger klarte jeg å ligge ganske lenge på magen før det ble ukomfortabelt. ca uke 30 om jeg ikke husker feil. da var jeg større enn det man normalt sett blir med 1 inne i magen.

Skrevet

Rett opp på magen ja. Synes egentlig ikke at det er ukomfortabelt, men gjør det ikke når jeg er våken, fordi jeg er redd det skal skade babyen. Joda har stor magen, lagt på meg ca. 15 kg og magemålet er gjennomsnittlig.

Skrevet

Jeg har ei venninne som er soneterapaut. Ei som gikk til henne under hele svangerskapet kunne ligge komfortabelt på magen helt fram til fødselen, tilogmed mens hun ble masert. Det var vist ikke noe problem i det heletatt.

Jeg har prøvd ett par ganger å legge meg over på magen i halvsøvne, men da får jeg noen meget fornærmede spark i lungene, så for meg er vist ikke det aktuelt i det heletatt. Men jeg gleeeeeder meg til å kunne sove på magen igjen!

Skrevet

I all verden, er det MULIG??? Da må dere ha en annen magestørrelse enn meg, ja :-) Har vært plent umulig siden jeg var ca. halvveis, tror jeg. Ser for meg hvordan jeg hadde sett ut i tilfelle - med rompa rett til værs, hehe. Men er sikkert ikke farlig så lenge det ikke kjennes ubehagelig.

Skrevet

Jeg sover ofte på brystet, og trekker opp det ene kneet slik at magen får rom....mhm, det gikk vist ikke ann å forklare, men magen er iallefall mot madrassen selv om ikke kroppsvekta mi hviler på magen! Er 11 dager over termin, og sover slik fremdeles...alt er mulig! :) Målte magen min for noen dager siden og den er 114 cm på det breieste!

Skrevet

Hjelp! Det hadde ikke jeg sjans til iallfall hehe...

Jeg trodde denne tråden handlet om etter fødselen jeg. For jeg føler meg virkelig snytt, jeg hadde gledet meg til å sove på magen, men med de digre, sprengte melonene på øvre del av kroppen, er det faktisk ganske vanskelig!:( og vondt! hrmf.

Skrevet

Jeg trodde også det dreide seg om etter fødselen. Jeg vet av erfaring at det er umulig å sove på magen pga mye melk. Ble så skuffet sist, hadde gledet meg til å sove på magen, men det tok langt tid før det var mulig. Måtte til og med sove med BH!

Skrevet

Jeg lå på magen helt til uke 32, da fikk jeg kjempekjeft av jordmor...ops...man skal visst IKKE ligge på magen nei! Det kan visst faktisk skade fosteret, uansett om du synes det er ubehagelig eller ikke! Jeg slet litt, fordi jeg alltid ligger på magen, men det gikk bra etterhvert! Hjalp å ha pute mellom føttene, for da ble det liksom noe mer med å ligge på siden!

Skrevet

og jeg som gledet meg til å sove på magen etter fødselen he he, nå det er den drømmen knust he he;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...