Gå til innhold

gravid67modell er nå blitt nybaktmor-67modell

gravid 67 modell:-)har født

Anbefalte innlegg

For akkurat en uke siden kom lille prinsen vår ut av "SPA-hotellet" sitt og til den virkelige verden. var et lite sjokk for han, da han ble tatt med keisersnitt og skjønte ikke helt hvordan han skulle puste for egen maskin. Ingen dramatikk, men måtte ha litt hjelp av jordmor for å komme igang.

Han var selvsagt helt perfekt - bare litt mindre enn hva vi (og leger) hadde trodd. (så ikke tro blindt på vekstestimering)

Nå har jeg testet 3 ulike fødselsmetoder; vanlig fødsel uten smertelindring, 1 akutt keisersnitt i narkose og 1 planlagt keisersnitt med spinal bedøvelse. Den vanlige fødselen er absolutt å anbefale - synes jeg...

Men alt gikk helt supert under og etter keisersnittet.

Jeg kom meg veldig raskt etter operasjonen og var ute av sengen samme kveld - og neste dag tuslet jeg rundt til jeg ble beordret i seng av jordmor for å hvile.

Vil forresten skryte litt av Ullevål sykehus. Har bare hatt gode opplevelser der - med alle mine 3 fødsler.

Fikk lov å reise hjem etter 3 dager, da både lillegutt og jeg var i så fin form. Dere vet, vi 40 åringer er ikke noe å kimse av:-)

Og nå koser vi oss hjemme med store søsken og pappa.

Jeg må bare si at det er en fantastisk berikelse og gave å få lov til å bli mamma igjen i voksen alder!

De store søskene og pappa er jo alltid beredt til å hjelpe, og ser til at både jeg og lillebror har det så bra som mulig. Jeg har også en helt annen ro til å nyte tilværelsen, og er helt forelsket i lillegutt. Klarer ikke helt å skjønne at han er min/vår!

Han var jo ikke akkurat planlagt, og vi fikk et gigasjokk da vi i påsken oppdaget at vi ventet barn igjen. Jeg må si at jeg er utrolig takknemlig for at naturen selv tar noen grep i blant. For jeg ville nemlig aldri ha kommet på tanken å planlegge å få et barn til nå. Men det bare ble slik (slik kan det gå når de vokse drar på hytta alene...) og gjett om jeg er glad for det i dag!

Jeg ønsker å takke for tiden her inne. Har vært fint å ha et forum for oss voksne med barn i magen. Og jeg har hatt stor glede av å lese innleggene som dere andre har skrevet.

Så ønsker jeg alle modne gravide lykke til med resten av svangerskapet. Dere har noe usedvanlig flott og stort i vente.

hilsen exgravid67model - som nå har blitt nybakt kjempestolt mamma

Fortsetter under...

Gratulerer så mye, sitter nå her med tårer i øynene og kjenner meg igjen i det du beskriver. Keiserinna vår sover søtt her ved siden av meg, og jeg føler meg så priviligert som får lov til å være mamma til enda ei skjønn jente. Kos deg masse med lillegutt og resten av familien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...