Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #1 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg har nettopp begynt i ny jobb, og er nygift, fant ut etter bryllupet at jeg var en del uker på vei, og satt derfor på intervjuet og hadde ingen anelse. Burde kanskje ha gjort det, men hadde en operasjon ikke lenge før og trodde mensen uteble pga den, var litt rot i den nedre regionen for å si det sånn. Så egentlig litt overaskende at jeg sitter her med spire i magen.. Men her sitter jeg da, har kontrakt til januar, og håper på videre jobb, men siden jeg er gravid er vel sjangsene små for det, har ikke turt å fortelle sejfen enda, men jeg har vært i jobb i da seks mnd fra start av graviditeten (den nye og gamle regnet med), hvor mange prosent vet jeg ikke, for mengden har variert veldig fra uke til uke.. Men det jeg lurer på, har jeg krav på foreldrepenger da? Synes dette er veldig vanskelig.. og selv om spiren er en velsignelse, så synes jeg det ille trist å miste drømmejobben pga de ikke vil ha meg fordi jeg skal ha barn.. sukk.. Skal fortelle sejfen om ikke så lenge, og gruer meg helt vilt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141027191-hjelp-trenger-noen-svar-hvis-noen-kunne-v%C3%A6rt-s%C3%A5-snille/
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 23. november 2009 #2 Del Skrevet 23. november 2009 Når det gjelder om du har krav på foreldrepenger eller ikkje ville eg gått inn på nav.no Der har dei ein foreldrepengekalkulator som du kan bruka for å finna ut kor mykje du har rett på å få utbetalt, om det vert eingongsbeløp eller utbetaling gjennom permisjonstida. Arbeidsgiver har ikkje lov til å la vær å gje deg vidare kontrakt, dersom dei hadde tenkt det, om du er gravid. Det er diskriminering. Dersom du er rimeleg sikker på at dei har tenkt å forlenga kontrakten og ikkje gjer det ville eg teke kontakt med likestilling og diskremineringsombudet dersom du ikkje er fagorganisert. Lykke til!!! Og plutselig, så gå det mykje betre enn du hadde frykta både med sjefen og med videre kontrakt! P.S. Du har ingen opplysningsplikt i eit intervju om eventuell graviditet eller planlegging av familieforøkelse. Så det skal du ta heilt med ro, det har jobben ingen ting med å gjera. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141027191-hjelp-trenger-noen-svar-hvis-noen-kunne-v%C3%A6rt-s%C3%A5-snille/#findComment-141028420
swirly Skrevet 25. november 2009 #3 Del Skrevet 25. november 2009 Fortalte sjefen i går, og du hadde rett, gikk mye bedre enn jeg trodde, og det er sånn befriende følelse. Sjefen sa jeg ikke skulle tenke på det, og det tok vi i januar, grunnen jeg fikk bare til januar er fordi hun faktisk ikke vet hva hun kan tilby meg etter det, pga noen andre som er sykemeldt. Så vi skal se da, ellers syntes hun det bare var koselig.Også fikk jeg høre hjertelyd i går, veldig deilig følelse Var en god dag i går Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141027191-hjelp-trenger-noen-svar-hvis-noen-kunne-v%C3%A6rt-s%C3%A5-snille/#findComment-141038506
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå