Gå til innhold

Kan det være mensen alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare gått ca 5 uker siden fødsel. Jeg slutta å blø for en uke eller 2 siden. I dag når jeg stod opp var truseinnlegget helt rødt av blod! Kan det være mensen alt eller kan det være slutten av renselsen? Jeg fullammer og syns da det høres litt vel tidlig ut å ha første EL 3 - 4 uker etter fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok fortsatt renselsen, og mest trolig er det sårskorpa etter morkaka som er løsnet. Det kan skje sånn 5-6-7 (+/-) uker etter fødsel. Hos meg skjedde det 7 uker etter fødsel, og jeg trodde også det var mensen. Men det kan det ikke ha vært, for neste blødning lot vente på seg og dukket ikke opp før 8,5 mnd etter fødsel. Det er nå 2 mnd og har ikke hatt noen ny blødning, så det ser ut til at det kan ta tid før syklusen er i rute. Jeg ammer også en del fortsatt, så er nok derfor.

Skrevet

Det samme skjedde med meg. Trodde jeg hadde fått mensen, men nå er veslegutten 6 mnd, og har ikke blødd mer..

Skrevet

Da er det sikkert bare det. Syns det var litt vel tidlig med mensen nå. Hvor lenge varte denne blødningen?

Skrevet

Jeg blødde i 5 uker etter fødselen før det stoppet opp i 2 uker. Så fikk jeg en blødning som varte i 5 dager så trodde det var mensen. Men det var ikke så mye blod. Så nå 3 uker senere har jeg begynt å blø masse igjen! Jeg tror den første blødningen ikke var mensen, men at det jeg har nå mest sannsynlig er det. Vanskelig å si, du får bare se hvor lenge det varer og om du får ny mens igjen etter en syklus. Jeg er glad for at jeg har fått mensen for skal prøve å bli gravid igjen før jul, he he :)

Skrevet

Jeg fikk mensen 5,5 uker etter fødselen selv om jeg fullammet. Ca 1 uke etter at renselsen sluttet å være blodig. Den blødningen som kommer når sårskorpa løsner kommer tidligere, rundt 2 uker etter fødselen.

Begynte å ta Cerazette like etterpå, men sluttet etter 2 mnd pga bivirkninger. Ca 5 mnd etter fødselen hadde vi et "uhell" og ble gravide til tross for angrepillen og fortsatt hyppig amming. Så det er nok mulig..

Skrevet

Jeg ammer ikke, og fikk mensen idag, 9 uker og 5 dager etter fødsel... men tror ikke det med amming har noe å si for min del, for min søster ble gravid 2 mnd etter fødsel, og hun ammet... så er nok genetisk her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...