anjaslilje Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Mannen i huset mener lakkerte eikelister er tingen. :/ Jeg mener det IKKE blir fint,og vil ha vanlige hvite lister ved gulvet. Skifer/eik blir jo aldri i verden fint?? Når vi har lyse vegger og hvite dører/listverk oppe så passe det jo ikke med eikelister??? Så han har nå lagt eikelister sammen med skiferen. Men jeg har en ond plan om å male disse hvite en dag han er på jobb. Hva synes dere er finest,og hvordan kan jeg male disse listene? De er lakkerte.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 -jeg ville kjørt på med samme gulvlister som dere har ellers i huset.... Mamma har lakkerte eikelister i hele huset, også i gangen der de har skifer, og jeg syns deg er lekkert! De har også lyse vegger med hvite dør/vinduslister ellers.... Tror det skal godt gjøres å få malt lakkerte lister pent igrunn, men du kan jo prøve... Ville nok i så fall anbefalt deg å pusse de først....
Zitro Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Definitivt hvite lister, så sant du har hvite dører som du sier. Eikelister vil skille seg veldig ut mot det mørke skifergulvet. Kommer ikke til å bli det granne pent tror jeg. Eikelister passer vel kun hvis man har eikegulv? Hadde returnert eikelistene og bestilt ferdigmalte nye lister. Å male dem er en møkka jobb siden dem er lakkerte. Da må du først grunne med heftgrunn, så male et strøk og når dem er satt på veggen, så må du sparkle over spikerhullene og male neste strøk.
anjaslilje Skrevet 23. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2009 eikelistene er allerede på plass nemlig. å det er IKKE pent. holder det å male de med heftgrunn å 2 strøk maling etterpå? å hvilken maling?
Mille** Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Hvite lister, uten tvil! Var på visning på et hus i vår, og der var det skifer i hallen, hvite lister rundt dørkarmer og vindu, men eikelister både på gulv og tak. Ikke pent i det hele tatt! Vil tro du må pusse de før du kan male de, men jeg er ingen ekspert da. ;o)
anjaslilje Skrevet 23. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2009 om jeg må pusse de så må jeg jo tatt de av,og da mener jeg det er like greit å kjøpe nye hvite å legge på. men tror dere ikke det holder med heftgrunn og maling? ååå jeg er så irritert på gubben. Sa spesifikt: HVITE LISTER!
Zitro Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Ja, mal med heftgrunn først. Ellers vil du ikke få malinga til å sitte. Vil d være ekstra nøye så puss med fint sandpapir først, men det er ikke lett å få jevnt når dem alt sitter på veggen. Fyll spikerslagene med akryl også så dekker du hullene.
erteposen + 4 Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Det kan fungere veldig bra med eikelister mot skifer og kvite vegger, men jeg hadde valgt det dere har i resten av huset. Lakkerte lister må pusses ned og males i tre strøk.
anjaslilje Skrevet 23. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2009 hvilken type maling da,zitara?
Zitro Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Oljemaling. Mye lettere å få jenvt, pluss at den vil da tåle vann. Noe som er kjekt når man vasker gulvet og slikt :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 enten hvitt eller samme som resten av huset. eik kan passe om det er eikegulv. vi har hvite lister i tak og tre-lister ved gulv, lignende laminaten som er på gulvet.
anjaslilje Skrevet 23. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2009 vi har eikeparkett over reten av huset. men det passer uansett IKKE med eikelister sammen med skiferen! jeg maler!! og zitara,må jeg pusse?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 Jepp, skifer og eikelister er fint. Stemmer på mannen din!!!
signe maten Skrevet 23. november 2009 #14 Skrevet 23. november 2009 Nei, du må ikke pusse! Men du burde matte den lakken med 240 papir - bare dra lett over, du skal ikke ta vekk noe av lakken bare ripe den lett opp, slik at heftgrunnen sitter bedre Men jeg tviler på at du vil få til å male lister som allerede sitter på og få det fint! Det vil i såfall ta maaaaaaaange timer! Men det er jo opp til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå