Gå til innhold

Redd for ukjente

mitt 4.barn har kommet

Anbefalte innlegg

Hadde med meg lillemann på skolen da jeg skulle hente døtrene mine en dag. En av mødrene der begynte å smile og snakke til ham da han satt i bilstolen sin. Han ble rødere og rødere i ansiktet til han til slutt gråt skikkelig.

Det samme gjentok seg da besteforeldrene kom på besøk i går. Han satt i vippestolen sin ved kjøkkenbordet mens vi spiste middag. De kom bort og snakket til han. Og den redde gråten kom umiddelbart. Tror nok han er ekstra skeptisk når han ikke sitter trygt i fangene våre. Og han er jo ikke akkurat vant med fremmede i disse influensatider med en hysterisk mor som knapt tar han med ut blant andre;-)

Husker ikke når mine tre andre barn begynte å reagere på fremmede jeg... Hva med de andre juli-barna, er de like skeptiske som lillemannen vår?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141026902-redd-for-ukjente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, jada, her har lillebror funnet ut at fremmede som kommer brått på kan være skikkelig skummel. Tror det startet ved 4mnd eller noe sånt. Han kan sette i sånn skikkelig sår gråt, men stopper straks mamma, pappa eller storesøster viser seg og sier at det er greit. Det kan være både fremmede på butikken og nær familie som besteforeldre eller onkel som gjør han hysterisk. Vi har i det siste vært mer obs på å være innen synsfeltet hans når det kommer nye personer brått på han. Da går det som regel bra.

Har begynt her også! Han har ikke brydd seg det minste om hvem som har holdt han eller kosa med han eller lekt med han, bare det var noen der. Men for et par uker siden var det plutselig hyl og vræl!! "Dette var jo ikke mamma eller pappa!!!" Så nå er det litt opp og ned, noen ganger reagerer han, andre ganger er det greit. Og vi er mye ute blant andre, så han burde være veldig vandt med andre ansikter! Men men...det går vel over...:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...