Gå til innhold

Er dette en grei jobbsøknad? kom gjerne med tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

SØKNAD PÅ STILLING SOM BARNEHAGEASSISTENT

Jeg viser til annonse på finn.no, og søker med dette den ledige stillingen som barnehageassistent.

Forøvrig er jeg en kvinne på xx år som bor i xxxx med min datter på x år.

De siste xxxxxx har jeg tatt helsefaglig utdanning ved xxxx xxxxxxxx. 10 desember i år har jeg avsluttende eksamen. Ønsker derfor da å komme meg ut i jobb fra nyåret.

Grunnen til at jeg søker stillingen hos dere er fordi jeg har et ønske om å jobbe med barn. Jeg er opptatt av at barn skal lære, samtidig som at lek moro skal være en stor del av hverdagen deres.

Selv vil jeg beskrive meg som sosial, lærevillig, tålmodig og glad i å bli kjent med nye mennesker. Jeg har mye godt humør, er utadvendt og er samarbeidsvillig.

Jeg fungerer godt til å jobbe både selvstendig og i team. Fokuset mitt i slik stilling vil være barns lek, læring og utvikling, samt å se viktigheten av et godt foreldresamarbeid.

Jeg håper dere ser den medarbeideren deres søker i meg da dette er en jobb jeg virkelig ønsker. Dersom mine kvalifikasjoner er av interesse håper jeg å høre fra dere. Dere er velkomne til å kontakte meg med eventuelle spørsmål. Jeg stiller gjerne opp til intervju.

Navn og adresser osv har jeg skrevet opp.. men gadd ikke ta det med her..

Noen som kan rette på eventuelle feil her? Da tenker jeg ikke på skrivefeil for det tar jeg på stavekontrollen etterpå, men f.eks setninger som høres rare ut eller om jeg gjentar meg selv osv.

Syns det er så vanskelig å se selv hva som er feil..hehe.. greit å få noen andres øyne. Dette er forøvrig min første jobbsøknad, har før fått jobb gjennom bekjente osv så jeg føler meg litt lost. Men måtte bare få frem et utkast.

Håper noen gidder å ta en titt å gi tilbakemeldinger dersom det er noe jeg burde ta med eller fjerne\rette opp.

Ps: angående at jeg skrev at jeg hadde barn osv, det står ingen steder i den cven jeg lastet opp på finn. no, stod bare sivilstatus med gift eller samboer osv. Tenkte det var greit at de vet at jeg har barn. Så jeg har noe erfaring, siden jeg ikke har jobbet med barn før.

Skrevet

Dropp forøvrig i setn nr 2, skriv bare Jeg er. "Derfor da" i setn nr 5 er ikke så god norsk, skriv heller: Det er derfor svært ønskelig for meg å få begynne i jobb på nyåret. Eller noe lign.

Setn 7: lek OG moro :)

Setn 14: ta bort s i deres, skal være dere.

Og dette er jo pirkefeil :) Ellers syns jeg søknaden er god. Lykke til!

Skrevet

Takk :) har rettet oppi feilene nå..hehhe.. er nettopp dette jeg mener. Jeg SER ikke mine egne feil altså. Men kanskje stavekontrollen hadde plukket opp noen av de, forhåpentligvis.

"Forøvrig" ble kanskje litt drøyt..hehe. men prøvde å ikke bruke så mye "jeg" i begynnelsen av setningene. Men den ble kanskje litt vel teit.

Men uansett takk, har rettet opp :)

H.I

Gjerne flere tips hvis noen andre ser noe

Skrevet

Man blir alltid blind på sine egne skriblerier :) Og stavekontrollen misser på noe.

Satser på at du får jobb!!

Skrevet

Forresten jeg har laget cv på finn.no. Der kan en laste opp bilde. Lønner det seg? Eller er det totalt unødvendig?

H.I

Skrevet

Kommer helt an på. Har de andre i lignende stillingskategorier på finn lastet opp bilde av seg?

Hvis du har et pent, respektabelt smilebilde av deg selv, kan du jo vurdere det. Men unngå kløft og flørtende blikk, det rygger de fleste unna når det gjelder slike ansettelser!

Skrevet

En meget god søknad, men jeg ville endret et par småting:

Jeg er en kvinne på xx år som bor i xxxx med min datter på x år.

(Ta bort forøvrig. Jeg skjønner at du ikke vil skrive JEG hele tiden, men du har så tidlig i søknaden ikke brukt det så mye enda.)

Jeg ønsker å komme i arbeid fra nyåret, men er fleksibel på startdato.

(Ihvertfall ikke skriv "derfor da")

Fokuset mitt i slik stilling vil være barns lek, læring og utvikling, samt godt samarbeid med både foreldrene og resten av personalet i barnehagen.

(Er jo et godt poeng at du er villig til å samarbeide med ped.leder, følge barnehagens pedagogiske prinsipper osv)

Jeg håper dere ser den medarbeideren deres søker i meg, da dette er en jobb jeg virkelig ønsker.

(Komma etter "meg".)

Dersom mine kvalifikasjoner er av interesse, håper jeg å høre fra dere.

(Komma etter interesse.)

Dere er velkommen til å kontakte meg med eventuelle spørsmål.

(Ikke velkomne)

Dette er bare småpirk, du kan glatt sende den uten å endre noenting! Men altså, slik ville jeg skrevet det.

Lykke til!

Skrevet

Hvis du har noe relevant erfaring fra jobb eller fritid, kan du jo vurdere å skrive et lite avsnitt om det, selv om det ikke har noe med barnepass å gjøre.

F.eks arbeid på aldershjem, ungdomsklubb, skole eller andre steder man bruker egenskaper som kreativitet, empati, omsorg, konfliktløsing, strukturering osv. Poenget er å få frem hvilke personlige egenskaper og erfaringer som gjør akkurat deg spesielt godt egnet til å jobbe i barnehage.

Forøvrig veldig lurt å ta med at du selv har barn!

Skrevet

Takk for gode tips dere to over her. Søknaden ble desverre sendt igår kl 01..hehe.. ville få sendt det avgårde siden denne uken her blir meget hektisk. Men fikk rettet den opp noe ut i fra hva hun ene i tråden her skrev.

Jeg har desverre ikke noe erfaring med å jobbe med barn da jeg kun har jobbet med fysisk funksjonshemmede og eldre. Dette kommer frem på cven. Men håper de syns det er positivt at jeg har barn, så jeg har noe erfaring da.

Ser nå at jeg burde tatt med at jeg syns det er viktig med godt samarbeid med kollegaer også. Urk... det var dumt å glemme det.

Men skrev at jeg jobbet godt både selvstendig og i team, så håper de skjønner det ut fra det.

H.I

Skrevet

Kan jeg se om andre har lastet opp bilde? det visste jeg ikke.. er helt ny på dette finn greine.

Jeg droppet bilde :)

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...