Gå til innhold

omsrogslonn/avlastning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen skrive hvor mye kan man fa fra kommunen av omsorgoslonn. Vi har fatt 70 timer avlastning og bare 20% omsrogslonn ca. 3000kr uten skatt. Forste vi har fatt avslag pa omsrogslonn og har klaget for a fa det na!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stor forskjell fra kommune til kommune hvor mye du får i omsorgslønn, både når det gjelder antall timer og hvor mye timelønnen er på. Også vurderes det hvor mange timer omsorgslønn du får utifra hvor mye mer "arbeid" du har med ditt barn i forhold til et friskt barn på samme alder.

Jeg har 21 timer omsorgslønn i uken, og i min kommune betaler de en bra timeslønn slik at dette utgjør litt i overkant av 10 000 utbetalt hver måned. Men nå er mitt barn veldig syk og er multihandikappet, og trenger pleie og tilsyn 24 timer i døgnet. Til tross for at vi har nattevakter som kommer til oss hver natt, avlastning annenhver helg og at han er på skole/SFO 8 timer om dagen, har fylkesmannen vurdert vår "arbeidsbelastning" til å være 21 timer mer i uken enn hva vi hadde hatt med et friskt barn på samme alder.

Skrevet

Hei Bolla74. Tusen takk for at du har skrivet. Jeg skal klage igjen til kommunen og fylkesmannen fordi 20% omsorgslønn synes jeg er for lite, mitt barn ogsa er 100% funksjonshemmed og trenger mer nattarbeid og vi har ingen nattevakter.

Hilsen.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Mitt barn krever også 100%, har avlastning 1 helg i mnd. Har fått innvilget 14 timer i uka. Her måles omsorgslønna etter hvilken sats hjelpestønaden er. Vi har sats 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...