Gå til innhold

4 forslag til lillebroren til Teodor

Anbefalte innlegg

Hvis han får lillebror da! For mannen min valgte Teodor (jeg var fornøyd) så denne gangen så neste gang skal velge det jeg vil helst ha. Jeg vil helst ha Emma så tror det blir det om det blir jente men guttenavn er vi enig om Amadeus men jeg er litt i tvil. Jeg tenker derfor på:

Amadeus

Herman

Mathias

Sebastian

Hva synes du?

Fortsetter under...

Kapabel: Takk for forslag. Jeg har tenkt på Jørgen da det er fint og vi har en i familien som i så fall blir oppkalt. Men jeg synes det er litt for norsk og traust til Teodor.

Aksel har jeg også tenkt på da min Oldefar heter det men er ikke helt forelsket i navnet. Gustav vet jeg at venninnen min har som ett av sine forslag og hun er gravid nå så får se om hun velger det først.

Matheus er kjempe fint, men redd det blir litt for bibelsk da ingen i min slekt er døpt eller kristne.

Vannmann32:

Jeg har tenkt på alle navnene på din liste. Siden mannen min må få noe å si så har vi eliminert bort alle bortsett fra Bastian. Det er fortsatt en liten kandidat. Blir litt mye barnetv navn kanskje?

Uansett, så er det noen grunner til vi har valgt de 4 som står igjen.

Amadeus - for det er ikke så vanlig (enda)

Herman - fordi jeg synes det passer til bror

Sebastian - fordi jeg har sagt jeg skal ha det navnet siden jeg fikk guttedukken min da jeg var 8 år. Dukken heter selvfølgelig Sebastian.

Mathias - fordi broren til farfaren min heter det og han har på en måte vært oldefar for teodor nå som min farfar har gått bort. Og fordi teodor betyr gave fra gud og det gjør Mathias også.

Men som sagt er jeg åpen for forslag også til jente hvis noen synes Emma ikke passer i det hele tatt.

Annonse

Teodor er kjempe fint :-)

1. Herman - kjempe fint, passer veldig bra til Teodor

2. Sebastian - kjempe fint

3. Mathias - fint, men har vært veldig poppis lenge nå

4. Amadeus - vet ikke helt, mulig det bare er at navnet er uvant for meg

Liker Herman klart best av de fire alternativene.

Tenker bare på Mozart når Amadeus blir nevnt her inne. Ser for meg en blek gutt i matrosdress som spiller piano. Ser ikke for meg at Amadeus er tøff og spiller fotball.

Mathias og Sebastian er helt brukbare, men synes de er kjedeligere enn Herman.

Lykke til.

Annonse

Vi har en Theodor her hjemme, og han har en liten bror som heter August. Nå har vi enda en i magen, og blant guttealternativene våre var bl.a. Herman. Jeg er ikke fan av Sebastian. Ellers liker jeg også Oliver, så den lille damen vi har i magen skal hete Olivia.

Av dine alternativer heier jeg derfor på Herman!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...