Sarah & Marcus mamma Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 andre som sliter? hva gjør dere..? prøvde lactulose i noen uker... uten nytte... har nå prøvd noen dråper som heter noe på D.... disse virker, men en skal liksom ikke ta disse mer enn ei uke.. så trappe ned... men jeg har allerede brukt dem i 2 uker... og har ihvertfall ikke lyst å trappe ned,... problemet er der ennå...;-(
Itsrejk Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Masse vann, kaffe, epler, svisker, rosiner, tørket aprikos...men pass på om bebisen reagerer på noe av det du spiser. God bedring!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Masse masse vann er vel det billigste og enkleste alternativet. Da vil det løsne etterhvert. Prøv å spise en stor porsjon fruktsalat som inneholder kiwi. Ellers har jeg hørt at Frukt og fiber tabletter, som du får kjøpt på apoteket, skal funke. Det tar ca. 12 timer før de begynner å virke etter det jeg har hørt. Men har ikke prøvd de selv. Hilsen ei som har masse erfaring med forstoppelse, og egentlig ikke gjort så mye annet enn å drikke masse vann og kutte ut mye av produkter som inneholder kunstig tilsatt sukker. PS:Kaffe kan sette fart på systemet om du ikke drikker så mye kaffe til vanlig. Men min erfaring er at det bare forverrer problemet hvis du ikke drikker masse vann i tillegg.
lille og lille spire Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Jeg spiste 1 stor rød pose med panda lakris ( tror den var 400 g ) morgen og det samme om kvelden. Drakk oogså masse usukkret juics. 3 dager på lakris kuren begynte de å renne ut Var ganske fortvilet 1 uke etter fødselen og vurderte nesten å oppsøke lege, Neste gang jeg skal få barn( håper på flere) Skal jeg ha med panda lakris og begynne å spise allerede rett etter fødselen. Tok en mindre lakris kur en uke senere også. Like effektivt da og. Ikke sundt, men smaker godt og er meget effektivt på med.
Ise* Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 I tillegg til vann, fiber,grønnsaker og frukt er det viktig å bevege seg så mye som kropp og form tillater. rett etter fødsel er man ofte ikke i så mye bevegelse, hvilket forsterker problemet... lykke til, vet det er skikkelig plagsomt..
MiMa09 Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Samme problem selv. Snakket med legen om det på etterkontrollen.Det var vel 8 uker etter fødsel. Da hadde jeg brukt laktulose en god stund uten at det hjalp. Men han sa at jeg måtte dytte på med litervis med vann i tillegg til laktulose, pluss doble laktulosedosen. Tror jeg har brukt noe sånt som 50-60 ml i stedet for 30 som det sto på flaska. Da har det gått seg til noe. Han mente at folk flest drakk for lite vann og at i og med amming så trenger vi mer enn normalt, det går jo ut en del væske i melka. Det er nå snart 4 mnd siden fødsel, og jeg er ikke helt på plass med magan ennå, men jeg gruer meg ikke til hvert dobesøk lenger... Uten å gå i detaljer så er jeg fortsatt ikke på do hver dag ennå, men håper det kommer seg etterhvert. Jeg hadde virkelig ikke sett dette komme altså. Trodde det verste var over når ungen var ute jeg...
AussieAnette Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Been there done that! Uff, noe av det verste noensinne, er jo så vondt å ikke få gått på do. For meg var det hauger med vann, biola, lactulose og laxoberal dråper. Dråpene fungerte absolutt best!! Også måtte jeg ty til klyx en gang. Men dråpene fungerte bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå