Gå til innhold

Avviser brystet på dagtid, vil ha på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gutten min er 8 måneder. Han ammes til hvert måltid utenom et, og får mat til hvert måltid utenom frokost (for da sover han videre etterpå) får selvfølgelig ikke mat på natt, men nattammes x2.

Han er begynt å bite en del i puppen, det er et problem. Da avviser han også brystet til tider. I dag feks ville han ikke ha noe til kvelds, bare grøt. Hører om at når folk trapper ned ammingen så er det ofte frokost og kvelds de ammer ved, men han vil jo ikke ammes til kvelds.. Dette har skjedd noen kvelder nå. Han spiser rikelig på natten.

Noen som har erfaring med å ta bort nattammingen og at han da vil ha mer pupp på dagen?

Hva skal jeg gjøre? Blir fortvilet når han ikke vil ha puppen.. Er også i tvil om jeg skal ta bort nattammingen når han ikke vil ha så mye på dag, i frykt for at han da bare slutter å ville ha bryst i det hele tatt.. Eller får mye mindre melk i seg på den måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på snart 4 mnd har også starta med brystvegring på dagtid. På kvelden, natta og morningen går det stort sett veldig fint å amma - og ho kosar seg ved puppen. Men på dagen blir det berre hyl og skrik og stress - som går ut over humøret mitt og eg blir stressa i ammesituasjonen (og då blir vegringa hennar forsterka). Så eg gjev ho flaske på dagen - nokre gonger pumpar eg (viss eg har spreng) og andre dagar får ho mme. Eg veit at "amme-fanatikarar" kanskje tykkjer eg har gitt opp for lett - men for meg fungerer delamming saman med mme best. Eg nektar å få dårleg samvit av den grunn :-)

Til saman ammar eg no ca 4 gonger i døgnet (ca kl 21, ca kl 04, ca kl 07 og ca kl 10). Og så får ho flaske kl 13, 16 og 19 - men det er ikkje alltid ho er svolten. Så då berre ventar eg.

Eg anar ikkje kvifor ho vegrar seg sånn for brystet på dagtid - men eg orkar ikkje fundera og uroa meg meir for det.

Eg ville ikkje tatt vekk nattamminga viss eg var deg (med mindre du blir heilt utslitt av det) - det er den beste kosestunda eg har med babyen min i alle fall :-)

Skrevet

Min gut er også 8 mnd, og er akkurat slik han og. Men han vil ha pupp etter frukost, der han et brødskive. Og så vil han som oftast ha etter grauten han et til kvelds, men då er det ikkje alltid han vil ha så mykje pupp.

Men han drikk vatn til alle måltider på dagen.

Ammar 1 - 2 gonger om natta, og skal ta vekk nattamminga no i desember.

Skrevet

datteren min var et "virrehue" i den perioden på dagtid. Prøv å fjerne alle ting som kan ta oppmerksomheten bort fra ammingen.

Det gikk over etterhvert. og vi ammet mye og lenge senere.

Når det gjelder natt, så må du nesten bestemme om du synes det er greit å fortsette med det. Jeg tenker at 2 ganger om natten i tillegg til morgen og kveld er litt mye forlangt om det blir slitsomt for deg. Nattesøvnen din er viktig.

Skrevet

Tulla mi er 5 mnd, og vi har det likedan her i huset. Jeg ammer ikke lengre på dagtid, bare pumper og gir på flaske. Ammer også x2 på natten, den ene amminga rett før jeg legger meg, så for meg er det bare èn gang. Brystvegringen begynte da hun var 4 mnd, og jeg sleit unødvendig mye med å krampholde på ammingen. Synes det er herlig nå når pumping+flaskemating funker.

Jeg har bestemt meg å holde på nattammingen så lenge hun vil eller til jeg blir superlei. Jeg kommer til å holde på denne ammingen lengst. Siden hun har vært født har ALLTID nattammingen vært de beste ammestundene. Jeg blir ikke sliten av å amme på natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...