mamma1980 Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 hei mitt barn bli snart 3 mnd. hun er veldig stabil i nakken og holder hodet oppe omtrent hele tiden. sjelden hun blir sliten, men blir hun sliten hviler hun selvfølgelig hodet sitt. er det for tidlig å la henne bruke sportsdelen nå ? hun er sååå ivrig på å se alt mulig at det er "umulig" å ha henne med på tur i den vanlige liggebagen. hvilke erfaringer har dere ? og hva sies det med sunnhet og helse på aldergruppen ang hodet og nakken på dette ?
Ranni Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Legg henne på magen i bagen i vogna, da ser hun masse og får god magetrening samtidig. Det har vært en stor suksess her i gården helt frem til nå (7,5 mnd), for nå er han snart for stor og dessuten klatrer han halvveis ut :-)
Studine mevik Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 3mnd er vel litt vel tidlig uansett om hun er sterk eller ikke. Vi har såvidt begynt å sette han opp i vogna nå i maks 5min av gangen når han blir helt hysterisk og han er rett over 5mnd. Han blir som regel lei av vogna når vi skal hjem. Bor på øy så vi har ikke bilen på øya og da må vi gå når vi kommer over med ferja. Da er han som regel lei av å ligge å stirre opp i kalesja selv om han har flere leker å velge mellom, så da setter jeg han opp de få minuttene det tar å gå hjem
Mary Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Eventuelt kan du bygge opp bak ryggen og nakken i bagen litt med en dyne e.l., slik at hun ligger litt skrått oppover. Det gjorde vi, før vi byttet til sittedel når hun var 5-6 mnd gammel.
mamma1980 Skrevet 22. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2009 ja er nok noe tidlig å sette henne i sportsdelen. men hun er sååå nyskjerrig noen her skriver at man kan prøve å legge ungen på magen men tenkte da at ungen ikke ser noe annet enn bare vogna, dyna og trekket liksom....men kan jo forsøke og å legge ungen med pute eller noe i bagen bak hodet kan jo forsøkes også ja. takk for svar alle sammen
Ranni Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Hvis hun ikke klarer å se over kanten når hun ligger på magen, kan du legge dynen under brystet hennes så hun kommer litt høyere. Etter hvert vil hun være sterk nok til å se over (litt avhengig av bagens fasong selvsagt).
magica og lille tryll ♡ Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Lille tryll ser fint over kanten på bagen.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 22. november 2009 #8 Skrevet 22. november 2009 Hehe... fikk sendt avgårde innlegget før jeg var ferdig ;oP Nå er mini her 4 1/2 mnd, men hun klarer å strekke nakken såpass at hun ser over kantene. Det syns hun er kjempestas! Morsomt å se det lille hode som stikker opp fra kanten med det største smilet ) Er vel litt tidlig å sette babyen opp med ryggstøen, men kanskje med en dyne under som de andre nevner over her.
mamma1980 Skrevet 22. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2009 tør nesten ikke si det men nå tenkte jeg bare på den "vanlige" måten å ha ungen i vognen på *flau* ja dere mener vel å ha ungen på magen mot deg når du triller ?? ja for ellers vil hun jo se rett på kalesjen hehehe uff... hehe ja kan tenke meg det er morsomt å se det lille hode og bare se det heeeerlige smilet
magica og lille tryll ♡ Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Jeg har lille tryll liggende med hode mot kalesjen, og hun ser fint over den, men nå er jo hun litt større en din, så du kan sikkert begynne med å ha han mot deg, så får han se mamman sin også ) (også er det sikkert forskjell på høyden på kanten på baggen kan jeg tenke meg...)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 Hehe...glemte å si (maser fælt nå ;oP) Hva med bæresele? Da får han se masse samtidig som han sitter nær mamma. Stor stas her i gården. Da henger hun på magen min til hun blir sliten av alle inntrykk også legger jeg henne i vogna når hun trenger litt fred. Vi har en Manduca som er kjempegod å bære i, og lille tryll koser seg der hun henger tett inntil meg. Kjøpt den på lotusbarn.no
mamma1980 Skrevet 23. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2009 du mase ikke vettu ja da skl jeg prøve det med kalesjen og jammen kjøpe meg en bæresele. knall. har ikke erfaring med disse moderne bæreselene men kanksje jeg skulle prøve
mammae:-) Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 Hadde aldri skiftet til sportsdel og sett en baby på 3 mnd opp.!!!! Mine har vert ca7 mnd når vi har skiftet og da har vi sett dei litt opp i korte stunder.
mamma1980 Skrevet 23. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 23. november 2009 nei ikke snat. da skal jeg ikke det tenkte siden hun var så nyskjerig å stabil i nakken at hun kunne det, men siden det ikke er lurt venter jeg endel måneder på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå