*Petunia* - venter augustbaby Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Dette er sikkert et veldig dumt spørsmål, men kan man farge håret når man er i prøveperioden? Jeg leste i et Gravid-blad igår at man ikke skulle utsettes for farling hos frisøren, selv tidlig i graviditeten.
MissMe*med*lillegutt Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Du kan farge håret selvom du er gravid.. Frisører har hårfarge som er mer skånsomme enn andre.. Men du kan ende opp med en litt annerledes farge enn hva du hadde tenkt i utgangspunktet, pga hormoner å sånn.. Jeg skulle farge mitt mørkebrunt og det ble veldig skjoldete siden håret ville ikke ta farge noen steder:P (dette ble gjort av frisør vel og merke, så det ble gjort ordentlig)
*Petunia* - venter augustbaby Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2009 De var godt å høre. Jeg er jo ikke gravid enda, men jeg har bestemt meg for å starte min første pp denne perioden, og har EL nå på torsdag. Så skal jeg til frisøren noen dager etterpå. Jeg er jo ikke gravid når jeg skal farge håret, men kan jo hende (håper håper) at en unnfangelse har funnet sted? Bør jeg spørre allerede da om en mer skånsomme farge? Takk for svar forresten, MissMe
Opsideisi-j5år+litefrø<3 Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Det er ikke farlig for barnet å farge håret når du er gravid, eneste som kan skje er at fargen ikke blir som den vanligvis hadde blidd pga av hormoner i kroppen i forbindelse med graviditet, men det er veldig sjeldent at det skjer,,, jeg er frisør selv å har jobbet som det i 7 år, jeg har aldri opplevd det selv, men har en vennine som skulle farge etterveksten lys, å det blei ikke lyst på første forsøk, hun måtte sitte noen extra timer i stolen... men det blei bra tilslutt! Så ingen grunn til å gå å føle seg trasig på håret,, bestill time hos frisøren du! :)
lnihj Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Jeg har lest at man skal vente til etter 1. trimester... Det er jo da alle organer blir dannet og dette er den "kritiske" perioden. Så det kan jo være greit å fage håret rett før man prøver å bli gavid, deretter vente 3 mnd til neste gang... Blir jo ikke all verden ettervekst på 3 mnd;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå