josefina Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Etter å ha stått på Cerazette i 6 mnd, bestemte jeg og min kjære oss for at vi skal prøve å bli gravide. Jeg har aldri vært gravid før, og lurer på om noen kan svare meg på noe jeg lurer litt på. Jeg tok 5 tabl fra det nye pillebrettet før vi tok den endelige avgjørelsen, og nå venter jeg på å få en blødning. Kjenner brystene begynner å bli litt ømme, så det er nok rett rundt hjørnet (har gått 4 dgr uten pillen nå). Er det mulig for meg å bli gravid nå, eller må jeg vente til neste eggløsning? Kommer man raskt inn i normal syklus etter Cerazette? Vi begynner begge å bli godt voksne, så jeg vil ikke kaste bort unødvendig tid!
Plutselig_gravid Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Fullt mulig å bli gravid den syklusen du er i nå ja. Jeg slurvet med 2 cerazetter (en helg) i en syklus og ble gravid. Endte i en exu, men det var pga av en tidligere egglederbetennelse som da tydelig hadde tettet den ene egglederen. (Bare for å gjøre det klart at det ikke var pga p-pillene jeg hadde tatt:) Jeg har også klart det store å bli gravid på synfase p-piller. Selv om jeg tok pillene til punkt og prikke og ikke hadde vært syk. hehe, p-piller stoler jeg ikke lenger på for å si det sånn Men, pillene du har tatt til nå i syklusen kan ha forsinket eggløsningen din, slik at det er ikke sikkert du har EL når du vanligvis har det
josefina Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2009 Takk for tilbakemeldingen og lykke til med tredjemann
K ♥ tærten Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Tror det er veldig individuelt hvor lang tid det tar. Jeg sluttet med pilla for over ett år siden og fortsatt ingen spire. Riktignok ikke prøvd aktivt mer enn litt over et halvt år. Har flere venninner som har blitt gravide i 1 pp og en på p-piller også... så man vet aldri og ting føles ikke alltid rettferdig, men gir ikke opp Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå