Gå til innhold

Så har man testet negativt igjen..

Anbefalte innlegg

Venter egentlig mensen tirsdag, men liker ikke teste rett før jeg springer på jobb, så vi testet idag. Og det så ikke videre oppløftende ut.

Den er ganske brutal den der "Ikke gravid" beskjeden.

Så da er det vel bare å begynne å forberede seg på forsøk åtte. Må jo få tak i ny resept på Pergo og Ovitrelle.

Litt skeptisk til to Pergo forsøk rett etter hverandre. Noen som har erfaring med dette? Det blir jo mitt tredje pergo-forsøk etter hverandre egentlig. Men det første var jo det jeg ble gravid på i august.

Er det noen som har flere triks i ermet man kan prøve ved ett nytt forsøk? Desperasjonen lenge leve....

Fortsetter under...

Æsj, så dumt. Det er brutalt, ja. Helt enig. Jeg tok også Pergo da jeg hadde inseminasjoner, og jeg hadde en pausemåned i hvert fall. De er jo redde for at det skal bli for sterk hormonstimulering. Du får sjekke hva gynekologen din mener.

Lykke, lykke til videre!! Neste syklus blir en lykkesyklus :)

Men er du sikker på at du tester positivt før IKM da?

Jeg får aldri positiv test før en uke etter IKM ( ikke at jeg har vært så mye gravid, men med første som jeg mistet, andremann som ble født i fjor og erta som skal komme nå om noen dager)

Æsj og.. jeg som håpet at du skulle ha lykken med deg nå... Angående pergo og sånt så må jeg nok vike. Har dessverre ingen triks eller råd...

Men en stor klem kan du få :)

Uff da så kjedelig og alltid like stor nedtur !!!! Klem til deg..

Jeg tok pergo to måneder etter hverandre,hadde ingen problemer med det jeg i hvert fall, men forsøkene endte negativt da..Pergo er jo relativt "uskyldige" hormoner. Men det er jo individuellt hvordan en reagerer..

Har du vurdert IVF ?? Jeg hoppet over på prøverøren etter 1 ma og to negative forsøk. Tror det sparte meg for mange bortkastede turer. Det øker jo sjansene dine ganske mye. Får du ut flere egg så kan en jo sjekke kvaliteten, og det eller de beste eggene settes tilbake. Og befruktningen er allerede unnagjort :-) Ved inseminasjon vet en jo aldri kvaliteten på egget og /eller om det blir noen befruktning i det hele tatt.

Men IVF er jo ingen ganranti det heller da......

Nei, det er jo en viss feilmargin, så man har jo enda et ørlite håp. Men jeg har testet positivt før IKM begge gangene. Men kanskje dette er unntaket?

IVF? Joda, har tenkt på det, men samtidig har jeg jo blitt gravid to ganger i år. Så det virker egentlig ikke som om problemet er å bli gravid, men det å holde på det. Og dersom vi må over på IVF må vi nok avvente en stund for å spare penger.

Hmmm...

Det var da trist!

Jeg er enig med Lacey, vent til etter IKM før du tester. Jeg fikk klar beskjed hos ei jeg jobber på teamet med(mannen hennes er fastlegen min), at jeg ikke måtte teste før etter forventet mens! Det hadde mannen hennes sagt til henne da de skulle prøve å bli gravide.

Jeg har tatt pergotime 3 ganger, men har hatt 2-3 mnd hver kur. Skal igang med 4. straks, men nå lar selvfølgelig mensen vente på seg! Sist var den en uke før tida, og jeg måtte avbryte fordi ting ikke hadde skjedd når det skulle. Nå er den to dager på overtid! Har hatt en del forstyrrelser i syklusene, og ting har vært litt merkelige. Vet ikke hvor vidt det er hormonene eller prednisolonen jeg gikk på tidligere i høst som er årsaken.

Når det gjelder IVF sa gynekologen til meg at det kom til å øke sjansene mine betraktelig. Men Lindenberg på CFC sa det ikke var helt rett. Han sa sjansene økte jo nærmere man kom seks inseminasjoner. Det er vel det som er gjennomsnittet for de over 35. Du har jo vært gravid et par ganger som du sier, så det er ikke sikkert IVF er bedre.

Annonse

Neeeei! !!! Du skulle jo teste positivt!! Så urettferdig kan verden være...

Men er du helt sikker? Tror det kan variere fra graviditet til graviditet hvor tidlig man tester positivt så selv om du har testet positivt før ikm tidligere, trenger det ikke automatisk bety at du gjør det hver gang (har jeg hørt). Så til du får mensen er det vel håp i hengende snøre? Men du kjenner jo kroppen din best selv - Bare husk at disse kroppene våre kan være lunefulle i blandt:)

Helt sikker er jeg selvsagt ikke..og har jeg ikke fått spotting i løpet av dagen klarer jeg nok å bli litt skjelven før testing i morgen likevel...

Jeg er jo stappfull av bivirkninger denne gangen. Både bekkensmerter og annet..

Hmm...så var det å vente å se om man spotter idag da..

Oioioi, dette er spennende, Ugla!

Var inne tidlig søndag morgen og så etter deg. Var så spent : ) Fortsetter å krysse fingre og alt annet for deg helt til kroppen din er klar til å forteller deg hva som skjer.

Masse lykke til med dagen!

Takker bumpi..

Fremdeles ingen spotting...blir en spennende kveld kjenner jeg,.

er liksom forberedt på det hver gang jeg er på do men...

Bare progesteronrester så langt...usj altså!

Men skjer det ikke noe ikveld må vi vel teste igjen i morgen

Det var leit at det ikke lyktes denne gangen, Ugla. Det er nervepirrende dager før IKM.

Tror gynekologer sier litt forskjellig om bruk av Pergo to måneder på rad. Jeg har brukt det to ganger; en gynekolog sa jeg måtte vente en måned i mellom, en annen sa en kunne ta to måneder på rad. Tror det blant annet henger sammen med om man feks har fått syster av pergoen; har skjønt det sånn at både den og medisinen i forbindelse med IVF kan gi syster, og da skal man ikke ta medisiner som fremmer follikelutvikling -det er derfor det er viktig med scanning før dette bestemmes. Man kan også risikere å bli overstimulert har jeg skjønt.

Du har jo blitt gravid to ganger i år, så sjansene for å bli det igjen med inseminasjon er vel store - CFC har sikkert det riktige svaret. Lykke til Ugla, og hold motet oppe - neste gang lykkes du!

Annonse

Nå har faktisk mensen enda ikke kommet da...skjønner ingenting. IKM idag..og jeg bruker alltid spotte 1-2 dager før..

Er det noen av dere som har erfaring med at mensen henger seg opp etter ins? Jeg vet jo tross alt nøyaktig når jeg hadde eggløsning. Satte sprøyta søndag kveld kl 2200, var til ins tirsdag kl 10, og det er to uker siden idag...

Jeg spurte om tilvekst av cyster både i forb med aborten sist og i forbindelse med scanningen. Ingen av gangene kunne de se at jeg hadde noe unormal vekst, så jeg tror jeg satser på at det går greit med to runder etter hverandre.

Så leit da Ugla! Men så lenge mensen ikke har kommet er det jo alltids et håp:)

Jeg opplevde at mensen kom et par dager senere ved den ene av mine inseminasjonsforsøk. Det kunne jo vært et sånt nesten-forsøk hvor egget ikke helt ville feste seg (det mente de i hvertfall på Stork). Men jeg tror ikke at mensen kan utebli altfor mange dager over ikm uten at det er noe på gang. Det kan vel tenkes at det er sen hcg-stigning hos deg denne gangen? Jeg fortsetter i hvert fall å krysse fingrene for deg inntil det motsatte er endelig bevist:)

Ja, ikke aner jeg hva som skjer..

Ingen blødning i løpet av natten heller.

Så i stedet for å hente ut ny dose pergo får jeg vel handle flere tester. For det er det jo tomt for. Så jeg har ikke fått testet idag.

Blir litt svett av dette kjenner jeg.

Tror nok fremdeles det er hormonene som klusser litt.. men...

Jeg tror nok både pergoen og eggløsningssprøyta kan lage kluss. Etter jeg var i Køben i mai fikk jeg mensen på dag 17, i juni kom den på dag 14. Begge disse gangene tok jeg kun eggløsn.sprøyte. I sept. hadde jeg småblødninger i 11 dager før mensen kom. Dette har aldri skjedd før. Kan kanskje være prednisolonen i tillegg som var årsaken?? Etter inseminasjonen i sept, kom mensen på dag 16- med pergo. I forrige mnd fikk jeg mensen ei uke før tida og måtte avbryte planene siden det lå en follikel igjen fra gangen før. Nå skal jeg til gynekolog på fredag for å sjekke om den er borte. Håper alt går etter planene denne gang!!!

Har hørt om noen som ikke har testet positivt før rundt dag 17-18. krysser fingrene:-)

En liten oppdatering...eller rettere sagt, mangel på oppdatering..for her har fremdeles ingenting skjedd.

Har ikke testet siden i går tidlig, og testet da negativt igjen. Men har fremdeles ikke fått blødning,

Sitter og lurer på om jeg skal ringe legen idag...og se om de vil ta meg inn for blodprøve...

Å Ugla-----nå skulle du jo være gravid!Jeg heiet på deg!

Men, det kan jo fremdeles være håp, så ja, jeg ville tatt en test til og så blodprøve. Blodprøve er sikrere.

Jeg fikk forsinket syklus etter bruk av Pergo. Sier ikke det for å skremme deg altså..............Dessuten fikk jeg cyste og måtte stå over neste syklus, og syklusen deretter var det ikke eggløsning?????????, så det er dessverre en mulighet for at det er Pergoen som klusser ting til.

Men, la oss tenke positivt!Ta en test til, og ta blodprøve. det vil gi deg fred i sjela..........

Masse lykke til!

Jeg ringte legekontoret idag. De mente at de digitale testene ofte ikke slo ut før tre dager etter forventet mens, og at jeg derfor måtte vente til over helgen med blodprøve (Litt stresset på lab'en for tiden vil jeg trro :))

Så da er det vel bare å fortsette å vente. Kanskje TR kommer i løpet av helgen?

Har ikke testet idag, men regner med jeg tester enda en gang i morgen tidlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...