Gå til innhold

Sterkere smerter i begynnelsen på svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Jeg har endo og er nå endelig gravid etter 5.5 år og to prøverørs forsøk. For noen dager siden opplevde jeg kraftige smerter som minnet meg om de smertene jeg vanligvis kobler til endo, men de var kraftigere og varte myyye lengre, ca 20 timer. Var så vondt at jeg spydde og hyperventilerte. Jeg ble selvsagt bekymret for at det var en SA eller MA på gang og fikk tatt ultralyd og alt såg bra ut. Er i uke 7. Ingen har kunne gitt meg en forklaring på hva smertene var.

Har lest et sted at endo smerter kan forsterkes i beg av et svangerskap for så å forskvinne helt. Andre som har erfaringer rundt dette?

Fortsetter under...

GRATULERER SÅ MASSE!!!

åå nå fikk jeg go følse i kroppen min!!

Har ikke noe svar på spørsmålet ditt desverre, men måtte bare sende en gratulasjon! har selv vært prøver i 3år nå så herlig med en solskinnhistorie. lykke til med svangerksapet!

• 1 måned senere...

Jeg har endometriose, og går gravid med mitt tredje barn. Visste ikke om endo da min første datter kom til for over ni år siden, men hadde mye smerter under svangerskapet. Min andre datter blir to år i februar, og jeg visste om endo da hun ble unnfanget. Vi hadde problemer med å bli gravid, men det gikk av seg selv etter vel et år. Mye smerter i beg av svangerskapet, men det gikk over etter uke tolv ca. Det samme skjedde denne gangen. Smertene forsvant. Noen sier smertene blir helt borte etter et svangerskap, men for meg var smertene bare borte til mensen kom tilbake. Dersom du er mye plaget med urinveisinfeksjoner til vanlig, bør du passe litt på nå. Gjentatte infeksjoner kan føre til prematurfødsel. begge mine er født for tidlig.

Ønsker deg masse tillykke!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...