Mrs. Kaizer Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Jeg skal til tannlegen å gjøre dette på mandag. Gruer meg halvt i hjel, men, men... blir godt å få det overstått. Men hvor dyrt blir dette da, nå i disse julegavekjøpedager??
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 ca 1000 kr... jeg fjerne mine 3 siste i høst.. jammen deilig å være ferdig... de to nede kosta ca 1000 kr hver, siden de ikke var kommet opp, det ble da et kirurgisk inngrep... tror kanskje de oppe kosta litt mindre... 7-800 kanskje... så ikke så store forskjellen....
Mammapudding Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Har akkurat fjernet 2 stk. Man får jo tilbake en del, noen tannleger betaler du hele beløpet hos, og så må du selv ordne så du får det tilbake. Jeg trengte ikke å ordne det selv, så jeg betalte 367 kr pr tann:) Den ene tanna måtte opereres ut, dvs at han måtte skjære bittelitt for å få ut tanna og måtte sy et sting eller to, men siden det gikk veldig enkelt så ble det ikke dyrere..han sa noe om at det vanligvis kostet over 1000 kr når man opererte ut tenner. Skjønner at du gruer deg, jeg holdt på å besvime da jeg satt å ventet på å komme inn, syns alltid ventingen er værst jeg! Men ble bedøvd og han forsikret seg om at jeg ikke kjente noe før han begynte, og det gikk veldig bra, kjente ingenting på noen av tennene:) Hadde ikke spesielt vondt etterpå heller:) Lykke til:)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Jeg trakk en nede på tirsdag, måtte sy 3 sting. Det kom på 975,- og da sto det spesifisert trygderefusjon -1000,- Får vel ikke tilbake mer da..?
AO3 Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Alle mine fire var ukompliserte trekkinger - den ene var egentlig litt komplisert, tanna måtte sages i, men jeg slapp å betale for mer enn ukomplisert trekking likevel, heldigvis! Jeg betalte ca 600kr for hver tann, det var for ca fem år siden. Da trakk jeg to tenner i slengen, og hadde hatt vanlig kontroll + røntgen fra før. Tror jeg endte opp med ca 2500kr til sammen inkl kontroll for alle fire, synes det var veldig bra!
Mammapudding Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Vet ikke, på prisoverslaget jeg fikk før jeg begynte å fikse alt i munnen står det at det koster 367 kr å fjerne den ene tanna og at det skulle koste 1328 kr å operere ut den andre, på den skulle jeg betale 603 kr og få resten dekket. Nå var ikke operasjonen så komplisert som han trodde da, så ble jo bare 367 kr på den tanna å Er offentlig tannlege jeg går til..vet ikke om det kan ha noe å si på prisen. Gjorde andre ting samtidig da, og betalte for det også i tillegg til bedøvelsen. Men på den spesifiserte regningen er 367 kr beløpet jeg betalte for trekking av visdomstanna.
erteposen + 4 Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Jeg måtte skjære hull, knuse, fjerne og sy igjen - og betalte nesten 5000 kr for to stk.
Tante Gustava Skrevet 22. november 2009 #8 Skrevet 22. november 2009 Hm. Urettferdig er det jo, men mine viste seg å ligge så vanskelig til at tannlegen valgte å henvise med til kjevekirurgisk på sykehuset. Og dermed fikk jeg det gratis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå