Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Jeg vurderer sterkt å flytte opp et sted i Østensjø bydel. Noen som er kjent der oppe? Hvilke områder er bra eller bør unngås) Hvilke skoler/barnehager er bra eller bør unngås? Er det lett å bli kjent med folk i området, eller er det veldig mange "innfødte" og lite innflyttere? Noe dere ellers vil dele? Setter pris på alle som vil dele sine erfaringer:-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 i 2008 lå østensjø skole, både 5. og 8. klasse, på topp 8-lista etter nasjonale prøver, ihvertfall Som eneste skole på oslo øst. Østensjø har mye flott natur, mye mindre overfolket en søndags formiddag enn normarka. Men det er noe i granskauen mye fugler der, er vel et reservat av noe slag. og det var det jeg visste om saken;) Hilsen eks søndre nordstrand, nordstrand, bogstad og tøyenbeboer.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Hi: Takk for svar. Det er vel rundt Østensjøvannet det er så voldsomt mye fugler, hehe. Har bodd på Tveita og gikk en del rundt Østensjøvannet. Et par ganger måtte jeg snu fordi en gjeng ennnorme store gjess stod og sperret veien for meg, hehe...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Jeg har bodd der hele mitt liv Veldig trivelig område, jeg var lei meg for å flytte derfra nå nylig (er 31, så er jo godt kjent der) Styr unna Bøler. Ellers er alle plasser i bydelen bra Har sønnen min fortsatt i bhg i bydelen selv om vi har flyttet ut (fordi jeg er så fornøyd med bhg) Jeg gikk på Godlia skole og Trasop skole - trindes veldig godt!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Bodde på Manglerud i 9 år. Datteren min gikk både i barnehage og etterhvert på skole der. Vi hadde det kjempefint der og trivdes veldig godt. Veldig godt fornøyd med både barnehage og skole. Manglerud skole fremsto som en skole med et bra miljø og med ganske bra resultat så vidt jeg vet. Veldig få fremmedspråklige, om det skulle bety noe. I tillegg er det svært kort vei inn til sentrum (evt jobb), innenfor bomringen og som andre nevner er det jo Østensjøvannet (ligger rett bak skolen) og Manglerudsentret er jeg så glad i at jeg må ta en tur dit i ny og ne til tross for at jeg nå har flyttet. Savner Manglerud jeg...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Trasop skole er bra! Aktuelle områder som jeg kjenner godt til, som er fine steder å bo: Godlia, Oppsal, Hellerud, Hellerudtoppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå