Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Når jeg skulle skifte på gutten vår i går kveld var han sinnsykt sår over hele rompa og på kjønnsorganet. Han var helt fin før han reiste i barnehagen, så må ha godt med bæsjen lenge! Skjønner at det ikke er så lett å opptage bæsjen med en gang, men det verste var at når jeg skulle vaske han var det bæsj resten der fortsatt!! Ble så forbanna og tenke at dette MÅ rapporteres til mandag. Han hadde kjempe vondt :-( Men nå som jeg har jeg roet meg litt ned så lurer på om jeg burdet si noe... Eller burde jeg se om det skjer igjen ? Hva ville dere ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Jeg ville tatt det opp ja.. men sjekker du ikke bleien på ungen mellom han kommer fra barnehagen og sengetid? Kan jo komme bare litt bæsj når de promper også.. å sår kan dem bli av å være veldig tissevåt også.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Jo da anonym 1038- skifter-vasker og smører!! Men når han får ny bleie kl 1500 pga bæsj - regner jeg med at den holder til jeg kommer hjem 1700.
Gjest Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Sier ikke at du ikke skal si noe- men sår kan de bli bare du knipser i fingrene selv om de ikke har gått med noe som helst lenge i bleia. Har selv ei som "aldri" er sår, men har opplevd nå i senere tid at hun et par ganger har gått fra helt fin til så sår at hun blødde på bare noen timer. Første gang var i barnehagen og jeg tenkte mitt uten å si noe spesielt (personalet kom og varslet meg om ståa når jeg henta, fortalte hva de hadde gjort i forhold til det osv, så ingen mistanke om at de på noe vis har gjort en dårlig jobb. Men allikevel tenker man jo litt når ungen er fin på morran og blør fra blemmer og sår på ettermiddagen...). Tok en tur på apoteket etter å ha konferert med min mor som er sykepleier, og kjøpte vitapan og inotyol. Sauset henne inn med vitapan innerst, lot det trekke inn, og inotyol ytterst (så det lå i tjukke lag altså, sistnevnte salve er skikkelig seig og ekkel og blir liggende som tjære utapå hele understellet). Over natta var hun blitt så bra igjen at de i barnehagen var helt overveldet og noterte seg ivrig fremgangsmåten. Dagen etter var det ikke spor etter sår hud lenger Men nå har hun vært i litt dårlig form igjen, og plutselig en dag her var hun så sår igjen at hun hylte som en stukket gris hver gang hun hadde bæsjet. Blødde fra blemmer osv. Da var hun hjemme, og jeg kan med hånden på hjertet si at hun ikke på noe tidspunkt hadde gått med bæsj i bleien i mer enn noen minutter, eller at hun hadde veldig våte bleier. Men plutselig, som lyn fra klar himmel, var hun helt rød og sår over hele rumpa. Hylte når hun så vaskekluten og det hele. Med samme framgangsmåte som sist ble hun bra over natta, men dagen etter skjedde det samme igjen - men ikke på samme sted, så det var ikke fordi huden allerede var skadet der heller. Jeg antar det handler om at hun er litt urven i magen (nå har hun som sagt ikke vært helt pigg ellers heller), så bæsjen som kommer rett og slett etser på henne stygge sår bare på de små minuttene det tar å få henne på stellebordet og få skiftet. Hun er som sagt ellers "aldri" sår, har vært sånn bestandig. Men når det kommer så kommer det jaggu fort! Send med gode salver i barnehagen, og snakk litt med dem om at han er litt ekstra sår nå og at det hadde vært fint om de sjekker bleien litt oftere til han blir bra- og at de smører etter deres anvisning. Hvis dette vanligvis ikke er et problem ville jeg ikke beskyldt de ansatte for en dårlig jobb basert på et engangstilfelle. At han ikke var helt ren ville jeg kanskje tatt opp- men ikke om det også var et engangstilfelle (kanskje bare lagt litt ekstra vekt på at de må vaske skikkelig nå som han er sår, for da tåler huden litt mindre). Det er vanskelig å vaske et barn med sår stump, man vil være forsiktig og ungen vil gjerne ikke ligge stille fordi det er vondt, og da kan sånt hende den beste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå