Gå til innhold

Dere over 105 kg, noem som har hatt KS???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble magen veldig stygg etterpå?? henger den over liksom?

Har sånn fødselsangst så vipper mellom vanlig fødsel og KS. Trenger ikke gå inn på grunner, men er gode nok grunner altså. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror hvis man er overvektig så vil de helst ikke ta KS. mener at jeg har hørt det et sted. de vil heslt at du føder naturlig.

Skrevet

Det aller beste er jo uansett å føde vaginalt. Hvordan magen blir kommer jo ann på veldig mye da. Hvordan bmi du har i utgangspunktet. Hvordan vekta di er fordelt på kroppen. hvordan snittet blir lagt, og hvordan det blir sydd...

For å si det sånn... Jeg har født ei jente vaginalt. Da jeg var på barsel så jeg hvordan de som hadde tatt ks sleit. De hang over senga trillesenga til babyen sin. De klarte ikke å stå oppreist rett. De klarte ikke å løfte opp barnet sitt. Ikke dusje alene... ingen ting... Og da var jeg så glad for at jeg ikke måtte ta keisersnitt.

Skrevet

Jeg veide ganske nøyktig 105 da jeg ble gravid med førstemann, men er høy (180). De nevnte aldri vekten min som et problem i forhold til ks.

Magen min hadde nok et lite "heng" (eller hvordan jeg skal forklare det - et skille i huden) nederst fra før og det ble ikke verre av ks. De la snittet der jeg hadde en naturlig strek, litt over bikinilinja. Jeg tror de vanligvis legger det litt lavere, men er fornøyd med at de tok det der det synes minst på meg :) Arret er helt fint, en tynn hvit strek, men det er jo et arr...

Ang. skremselen til anonym over her, kjenner jeg meg ikke igjen. KS kan være et supert alternativ for oss som har fødselsangst. Jeg slappet endelig av og begynte å sove igjen om natten de jeg fikk mitt innvilget.

I dagene etterpå var jeg like sprek som mange av de som hadde født vaginalt, og jeg syntes det var en nydelig opplevelse. :)

Jeg vil ikke reklamere for keisersnitt, da jeg ikke har prøvd alternativet, men gruer meg ikke til neste gang for å si det sånn :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg veide 123 kg i mitt første svangerskap, gikk da opp over 40, og jeg tok KS..... magen er "normal" med litt ekstra dissefett nederst, vanskelig å forklare, men den nederste delen på magen er myk som en deig, men ikke fult så stor, men en mini pølse.. magen min ble ikke stygg, er fortsatt den samme, utenom denne pølsa da....

men dette varierer vel fra persom til person..

eneste jeg "sliter" med etter første sv er innsiden av låra.. der er det DISS DISS.. wææææ, men legen sa noe om at siden jeg hadde så mye vann i kroppen så utvider alt seg på en annen måte og blir vanskeligere å ta bort enn om det bare hadde vært fett.. See??

Lykke til med valget ;o)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke noe problemer med meg heller.Jeg var også godt over 100 kg da jeg tok ks med nr 2..Tror jeg var 138... Ingen sa noe da om at det var et problem.Ikke ble det et problem heller.Har ekstra hengebuk da.Tror jeg hadde hatt den unasett ks,eller ikke.Men den har jeg planer om å ta vekk etter jeg er ferdig med graviditetene.Har gått ned masse kilo i tillegg.Må vel regne med litt heng og sleng da hehe :-)

Skrevet

altså, magen min er jo stor og stygg fra før og henger fra før, så der ble det ingen forskjell fra før eller etter ks.

Jeg hadde ks med min første pga seteleie og hadde en veldig fin opplevelse av det. Hadde ingen problemer etterpå og var sprekere enn mange av de som hadde født vaginalt.

Håper denne gangen å få føde vaginalt da dette er noe jeg virkelig ønsker å oppleve!!

Skrevet

jeg veide forøvrig ca 145 kg da jeg tok ks.

Skrevet

Jeg var over 140 og det ble tatt akutt ks på meg. Det eneste de sa var at a) de måtte snitte bredere på meg pga stor mage (tryggere for barnet å bli dratt ut visstnok) og B) at det var ekstra viktig for meg å bevege meg mye etter operasjonen (på kvelden og påfølgende dager/uker) for å forebygge blodpropp. Det var hardt å komme opp og gå første gang etter ks, men det tok seg raskt opp. Magen... vel, siden jeg allerede hadde ganske slapp mage, henger det litt over, men det ville det vel uansett gjort når magen ble slapp etter at ungen var ute.

Lykke til, uansett ks eller ikke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...