oi =) Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 bare lurer på om det er farlig og spise scampi jeg? Ble ikke noe klokere av å lese på matportalen... noen som vet!? =)
Børnbøøøøørn 2 barnsmamma :) Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Ja det gjør nok det
Sjokolademonster Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Hvorfor kan man ikke spise skalldyr?? Er ikke det bare at det er litt allergifremmende? Er vel ingen farlige bakerier i reker og scampi? Krabbe kan man jo spise klørne av...
HeidiL Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 hei ) titter innom fra 3.tri - det er ikke farlig å spise skalldyr! Det man skal unngå er blåskjell, visse typer tropiske fiskeslag, fiskelever og det som er inni hodet på hummer og inni skallet på krabbe! Hvitt kjøtt fra halen på hummer, scampi, klørne til krabbe etc er helt greit å spise ) så bare kos deg med scampien din, du ) (det var snakk om allergi for noen år siden, men de har gått bort fra det fordi de ikke kunne finne noen sammenheng...såfremt ikke noen i familien er ekstremt allergiske, da..da bør du ta det opp med jordmor før du spiser de matvarene som reageres på - hvis far er dritallergisk mot nøtter for eksempel)
rødt&blått Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Ikke for å være altfor påståelig, men jeg tror dette med allergi kun gjelder ved amming om det er ift barnet du tenker på... og kun dersom det er kjent allergi i familien. Altså, er det allergi i familien på f.eks skalldyr, så vær litt forsiktig første gang når du ammer og spser dette, sånn at barnet ikke får en større reaksjon enn nødvendig. Før i tida var det sånn at man var redd for at barnet kunne få allergi dersom mor spiste ulike matvarer mens hun ammet, men det har de etter det jeg kjenner til gått vekk ifra.
Øst Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Hei. Jeg skulle ha skalldyraften med skampi, kongekrabbe og kampskjell. Ringte jordmor på sykehuset og alt dette var ok å spise. Men skulle ikke spise blåskjell.
oi =) Skrevet 22. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2009 Takk alle sammen!! Ha en fin dag.
Tingeling27 Skrevet 22. november 2009 #8 Skrevet 22. november 2009 ah...dette var virkelig gode nyheter:) da kan jeg spise scampi johooo...har hatt så lyst på det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå