Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Dere som ammer. Er det noe spesielt dere bare ikke kan spise, pga at babyen får vondt i magen av det? Kan dere drikke brus? (Kommer kullsyren i melka..?) Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 er ikke helt sikker, men trur den lille her reagerer på brus ja. og løk. har ikke prøvd kål enda.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Foreløpig har jeg kun funnet ut mini reagerer på melk og pepperoni. Så unngår sterk mat for å være sikker. Men brus kan jeg drikke.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 kan ikke spise druer og erter og ikke drikke brus
lille sprelle Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 aldri noe problem med brus, men rå øk var en "killer" i form av utilpass baby leeenge etterpå. Varte helt frem til 9 mnd.
soleia Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Trur kanskje han reagerte då eg drakk eit stort beger med brus då han var ca 2mnd, men mindre mengder gjekk greit. Var litt forsiktig med lauk dei 2-3 første mnd, utan at eg eigentleg såg at han reagerte på det. No et og drikk eg akkurat det eg vil (frå 4 mnd)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 En av første dagene hjemme etter han var født glemte jeg meg og spiste både plommer, løk og drakk brus på en gang. Da hadde vi en skrekkelig natt etterpå for å si det mildt. Jeg har prøvd meg frem med brus i ettertid, og det har gått fint i moderate mengder. Løk som er stekt eller kokt går også bra i veldig små mengder. Plommer har jeg ikke prøvd på igjen. Hva som var problemet den dagen vet jeg rett og slett ikke. Men har tatt det med ro med kål og erter og andre ting jeg vet babyer ikke er så glad i. Men melk, kaffe og sånne ting går bra. Skal en del til før mini får vondt, men han har mye luft og promper en masse uten at han sutrer av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 Jeg fikk dilla på pepperkaker i slutten av svangerskapet og litt i tiden etterpå. Men det tålte ikke mini hos meg. Så da ble det brå stopp. Mulig det er forskjell på typer og de man lager selv. De jeg spiste var slike kjøpe-kaker.
Tuddeli Skrevet 28. november 2009 #10 Skrevet 28. november 2009 Melk og løk! Men nå er han over fire måneder og nå kan jeg drikke melk igjen Rå løk er jeg fortsatt forsiktig med. Hvis jeg spiser veldig mye salat får han endel luft i magen, men nå er han så stor at han bare promper det ut
Bøtteknott Skrevet 7. desember 2009 #11 Skrevet 7. desember 2009 Jeg kan ikke spise jordbær eller hvitløk. Men det er vel også det eneste, tror jeg. Og sånn har det vært i 5 mnd.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 7. desember 2009 #12 Skrevet 7. desember 2009 Ingen verdens ting heldigvis. Det gjorde heller ikke førstemann. Merker jo at det er noen ting de fikk mere luft i magen av enn andre, men de var ikke plaget av det, bare prompet i vei :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå