Trinemorlille Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Mannen min spurte meg i dag om jeg skal ta svineinfluensa vaksine og jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt det.. Han hadde nemlig hørt at om man planla å bli gravid burde man ta den... ?? hmmm
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Du bør absolutt ta den om du planlegger å bli gravid da gravide regnes som en risikogruppe for svineinfluensa. Jeg har selv nylig tatt den og fikk ingen andre plager enn en øm arm i etpar dager : ) Lykke til!
Dotten Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Nei, det skal jeg ikke. Hadde ikke gjort det som gravid heller, så absolutt ikke. Jeg lurer liksom på om det BARE er av godhet at regjering/myndigheter/FHI er såååå opptatt av at vi skal ta den. Er det fordi noen skal bli rike, eller er det fordi influensaen virkelig er så farlig?? Nei, jeg er egentlig ikke så veldig konspiratorisk av meg, men har takket nei. Fikk tilbud på jobben. Tok en annen sprøyte i stedenfor for noe helt annet, og hun sykepleieren/HMS-damen sa at heller ikke hun ville ta svinevaksinen..................!
engel81 - g08, g10 Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Jeg tok den for to dager siden. Skal ikke være farlig selvom man kan være gravid uten å vite om det. Selvom influensaen ikke er farlig for de aller fleste, er det jo gravide som har dødd i Norge! Og ønsker heller ikke å bidra til at andre som er i risikogruppen blir smittet av meg.
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Tror nok ikke myndighetene har så mye annet å tjene på å holde folk friske enn at de sparer samfunnet for kostnader ved at færre blir så alvorlig syke at de må innlegges på sykehus. Når så mange land går inn for å vaksinere befolkningen ( og da er det forskjellige vaksineprodusenter inne i bildet), så tror jeg nok vaksinen har noe for seg. Jeg tør ikke la være å vaksinere meg. Man vet aldri på forhånd hvem som blir hardt rammet. Og i og med at jeg ønsker å bli gravid har jeg vaksinert meg. Risikoen for å få alvorlige komplikasjoner eller dø er 4-5ganger høyere når du er gravid.
Trinemorlille Skrevet 22. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2009 Tusen takk for svar alle sammen Da er jeg vel egentlig ganske sikker på å ta vaksinen.. Spennende å være i planleggingsfase!!
Blinkimom Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Jeg er helt enig i valget ditt! Selv tok jeg den på onsdag. Kjentes ut som jeg hadde EL i går, men valgte å stå over denne gangen siden jeg akkurat har tatt vaksina. Neste mnd prøver vi igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå