oktobermamma2009 Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Hjelp, jenta mi på 1 mnd nekter å drikke av flaske! Samme om det er mm eller mme. Hun synes det er helt forferdelig, skriker og spytter det ut igjen. Og så jeg som skal på julebord snart, trodde det skulle gå så greit at pappan kunne gi henne flaske da, men nei da... Flere som har det sånn? Og finnes det noen triks for å få henne til å synes at flaske er ok?
MiMa09 Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Man må bare øve. Jeg begynte tidlig å prøve med min. Han var ikke veldig glad når mor kom med flaska i stedet for puppen. Men jeg fant også ut at noen flasker var enklere for ham å drikke av. Han nekter feks å drikke av avent sine flasker, men MAM sine derimot funker fint. Tror det har med smokken på flaska å gjøre. Så det går an å teste litt, ikke gjøre som meg, kjøpe inn fire flasker av samme type og satse på at det gikk greit. Og det er heller ikke alle typer mme han fikser. Et par merker bare spytter han ut hvis vi i det hele tatt klarer å lure det i han. Merker forskjell på lukta han lille rakkeren. Ellers vet jeg at ei venninne av meg ikke klarer å gi flaske til jenta si, pappan klarer det heller ikke når mamma med melkelukta er i nærheten. Tar mor seg derimot en tur ut og ungen blir sulten er flaske helt greit. Verdt å teste det også.
Mamma´n til lillemor Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Lillemor tok flaske i begynnelsen, og pga litt ammeutfordringer ville vi ikke at hun skulle bli for glad i flaske, så vi var litt restriktive. Nå som hun er 4 mnd vil hun ikke ha flaske..... Har nok blitt litt for sjeldent. Pappan kan ikke gi, men jeg får noen ganger i henne 30-40 ml. Spiller liten rolle om det er MM eller MME. Jeg prøver å ikke stresse med det, men øve litt hver uke. Jeg tør ikke å planlegge å være borte, da. Det blir for mye for oss nå. Er jo bare jeg som har pupp, så da må jeg bli hjemme.
oktobermamma2009 Skrevet 22. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2009 Yes, MAM-flaska gjorde susen! Ble litt vræling i starten, men når jeg kom fra joggetur hadde pappa'n fått i henne 100ml =) Da er det håp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå