Elin snart mamma til 3 Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Lillegull skal begynne i barnehagen i januar å den blir læringsverkstedet da. Noen med barn i læringsverksted barnehager?? fungerer det bra?? hvordan gjør de det med mat feks?? (varm mat 1 gang i uken eller mer? etc) Lest litt på nettsidene deres , men greit med litt mer info også
Elin snart mamma til 3 Skrevet 21. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. november 2009 dytte på.. ingen som har barn i en av deres barnehager??
ApriIbaby Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Vi har, og er veldig fornøyde. Hvilken bhg gjelder det?
Elin snart mamma til 3 Skrevet 21. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2009 er en privat barnehage som blir kjøpt av læringsverkstedet nå faktisk Haga barnehage heter den hvordan er det med måltider feks?? er det varm mat 1 gang i uken, hver dag etc.? synes barna/barnet ditt at barnehagen er et morsomt sted å være?? Føler du som forelder at "læringsplanen" er morsom/utfordrende/givende for barnet/barna?? Masse spørsmål her nå, men er første barnet å ble temmelig imponert over hjemmesiden
ApriIbaby Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Det er varmmat hver dag (mulig en brøddag). Hos oss er det ordentlig mat som lages fra bunnen av. Barnet vårt byttet bhg når h*n var tre år. Denne bhg er en mye bedre enn den forrige som var en privat Canvas bhg. Læringsplanen er kjempebra og de greier faktisk å følge den. De har ett tema hver dag - fast. Matte, motorikk/natur, språk, kreativite og hjertedag tror jeg det er. Også har det sirkeler for hver dag som er en slags utviklingsplan. F. eks begynner hjerteprogrammet med MEG. de lærer om engne følelser og måter å oppleve/uttrykke, så fortsetter de etter et år eller noe med DEG også utvider de ringen sin. de har f. eks brukt digitalkamera og tatt bilder av forskjellige ansiktsuttrykk for å beskrive følelser. De har et Rom eller evrksted som det kalles for ver temadag og har masse bra utstyr tilhørende hverttema i hvertrom. det genilae med læringsverkstedet er at det virker som de har atrig lek heleveien og barna elsker å være der, men i det meste er en rød tråd av læring. de har masse utstyr fra butikken sin på jessheim i bhg og bytter utsrty ved behov. Spør om du lurer mer
Elin snart mamma til 3 Skrevet 21. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2009 så utrolig bra!! Nå roet du et mammahjerte her kan jeg love deg Blir jo så rart å levere lille knert i barnehagen for å dra på jobb igjen å bare se han få timer før det er natta på ettermiddagen! Litt sånn off topic her , men de lekene som man finner på butikken på Jessheim storsenter.. Er det de samme type lekene som er i barnehagen? Min mini knert er jo ikke mer enn 11 md når han begynner , men hvis de har så godt pedagogisk opplegg for de på ditt barns alder vil jeg vel tro at de har god start pedagogikk også
ApriIbaby Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Nå kjenner vi jo bare storbarnbasene, men dette er jo bhg's filosofi og pedagogikken som hele konseptet bygger på, så regner med at man treffer på samme opplegget tilpasset småbarn. Vi er veldig fornøyde. Tror også de er flinke med personalpolitikken sin da det har vært lite utskiftning (ingen). det har nok litt med beliggenhet å gjøre og, og nå er jo heller ikke Haga kjent for stor gjennomflytning vil jeg tro Ja, lekene finner du i Læringsverkstedets butikk på Jessheim storsenter. i første etg i den nye delen ved siden av lekeverkstedet som de også driver :-)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 21. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2009 tusen takk for svar hihi for min del håper jeg på litt gjennomflytning på haga De gamle(dvs voksne barn) kan godt kjøpe seg flottere hus eller leilighetere sånn at det kan komme mer barnefamilier sånn at mini me får masse venner nærme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå