Gå til innhold

Synes det virker så himla skummelt med ks

Anbefalte innlegg

Men det kan fult mulig være fordi det er ukjent.

Men jeg ønsker dette selv om jeg synes det er skummelt å bli skjært i.

Mange sier det vil ta tid å komme seg, men i mitt tilfelle kan det ikke ta lengre tid enn ved vaginal fødsel.

Vet ikke hvilken grad jeg revnet, men slet med smerter i arret ett helt år før det ble ordnet. Mistet 1,5 dl blod under fødsel og ingen fortalte at det var lurt med avføringstabletter sammen med jerntab. Derfor fikk jeg slik fissur som gjorde enormt vondt i lang lang tid.

Fikk blodoverføring på sykehuset. Havnet igjen på sykehuset etter 3 uker med infeksjon i kroppen.

Så det tok meg 6 mnd å være i fysisk form igjen og over ett år til smertene i underlivet ordnet seg.

Pga dette og noen ting til så er planlagt ks ønskelig!

Så gjerne fortell litt om selve snittet og tiden etter, spesielt om dere har eldre barn hjemme også.

Fortsetter under...

<

Og ift det om hvor fort man kommer seg- jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke kom meg noe tregere enn noen av de som hadde født vanlig på barsel. Jeg var oppe og sto samme ettermiddag, jeg gikk rundt dagen etter og to dager etter følte jeg meg noenlunde normal, kun med Paracet.

Lykke til med snitt- håper du får en flott fødselsopplevelse denne gangen!

Bare hyggelig :)

Hvis du virkelig vil ha ks, tror jeg det er veldig viktig å gjøre det klart at vaginal fødsel ikke er et alternativ. Hvis de tror det er noen mulighet for å overtale deg, vil de være veldig restriktive med å innvilge keisersnitt. Jeg sa klart ifra om at jeg gjerne ville vite tidlig om jeg ikke kom til å få ks innvilget, for da ville jeg bli nødt til å reise til utlandet og få det innvilget privat. Jeg spurte legen om han syntes det var rettferdig at jeg, som har betalt skatt i dette landet i alle år, som akkurat skal få oppleve å bli mor for første gang, skal måtte ta forbrukslån på over 100.000 for å få utført et inngrep i utlandet som jeg mener er helt nødvendig for meg, istedet for å kunne starte foreldreopplevelsen rolig hjemme i Norge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...