Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Da snakker jeg om bare lettere autistiske trekk.. Synes det er så mye som ligner på hverandre, av symptomer.. Og at det må være vanskelig å skille disse. Noen med erfaringer her? Noen som f.eks har fått feil diagnose etc.? Tenker her på bl.a at de kan være svake språklig og sosialt, ha konsentrasjonsvansker, være veldig aktive osv. Og hva er det gjerne som gjør at det heller ene eller andre veien?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 http://www.retrainthebrain.com/autism.html Kanskje du finner noe her?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Datteren til min beste venninde fikk for 8 år siden diagnosen adhd og nå for noe uker siden fikk hun i tillegg diagnosen asbergers. Så det kan nok være noe i det du tenker.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Jeg föler at det er en viss forskjell. Barn med adhd er nok oftere mer spontane og ikke så redd for nye utfordringer som barn med autisme er. Barn med autisme er jo veldig nervöse for alt de ikke kjenner helt til. Så sånn her tenker jeg forskjellene. Autisme: Hakket mer innadvendt. Mindre öyekontakt. Mer redd for ukjente ting. Tolker saker veldig konkret. Adhd: Dårligere impulskontroll. Mer/annerledes aktivitet. Flinkere på sosialt samspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå