Rampongi Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 har en tulle på 10 uker som kun sovner på meg, altså i fanget, helst med vugging, stryking på hodet og sang. Jeg er utslitt allerede dette gjelder dagtid. Hun er kjempeflink på natta og sover minst 5 timer, vanligvis 6, men også opp til 9 timer. Så det virker som om hun skjønner at når hun er på soverommet i bagen sin, så skal det soves lenge. Men også der sovner hun jo stort sett med oss innpå rommet, da vi legger oss samtidig. Vi skal begynne å legge henne tidligere nå, men er usikker fremgangsmåten. Hun sovner innimellom av seg selv i enten vippestol eller på sofa/i bag, men det hører til sjeldenhetene. Noen som har tips? vi skjønner jo at det vil bli noen tunge dager, men vil gjerne få inn rutinene så fort som mulig, eller er vi for tidlig ute?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 sliter med det samme, men tror man må være konsekvent...idag har jeg startet med kveldsrutine, bading mat og så legge seg på rommet i vugge...skal prøve det en uke nå og se om det går..han lille skriker men da tar jeg han ikke opp bare vugger holder hånd...får se om dette hjelper, hadde vært deilig med nattessøvn uten baby på seg lykke til!!
Rampongi Skrevet 23. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2009 takk for svar, lykke til selv. har starta med å roe henne ned på fanget inne på rommet og legge henne ned når hun halvsover, og sitter der til hun sover tungt, får håpe det hjelper.
AussieAnette Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Vår lille har blitt lagt i egen seng fra vi kom hjem på sykehuset. Mater, så skifter til pysj og så opp i senga. Han blir lagt i helt våken tilstand.Har ikke vært noen protester her, men kanskje det er fordi vi begynte med denne rutinen veldig tidlig. Når han legger seg så er lyset på på rommet, dekker over han dyna, skrur av lyset og så stryker han over panna og hvisker "nå skal små barn sove". Så går vi ut. Han har og en koseklut som han har over panna og hodet, da skjønner han at det er sovetid. Håper dere får det til. Skjønner godt du er sliten hvis hun kun vil sovne på brystet ditt. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Rampongi: jeg skjønner godt at dette er slitsomt. Men prøv å trøste deg med at du iallefall har en måte å få henne til å sove på. Jeg ville ha prøvd litt forsiktig å endre på det. Da vi begynte å legge bebis før oss var vi nok litt kjappe og etter en uke var hun plutselig ikke interessert i å sove uten mamma og pappa på rommet og nektet plent. Så nå angrer jeg litt på at vi begynte å legge henne før oss så tidlig, tror kanskje hun var 8-9 uker. Kan hende det er riktig for dere, men ville bare nevne det. Jeg fikk inntrykk at dette måtte vi gjøre nå, virket som om alle la bebis kl. 19.00 o.l. Men nå hører jeg jo flere på 3-4 mnd som legger seg både 22 og 23.00. Aussi: Så flott at dere kan lille bebis i egen seng og at ting fungerer fint for dere. Ikke det at dere ikke har laget gode rutiner og sikkert er flinke foreldre, men dere er nok heldige også. Noen babyer vil ikke ligge alene uansett om man begynner tidlig. Jeg hadde ikke tenkt på at dette skulle være noe problem, men allerede på sykehuset så jeg at hun ikke var spesielt interessert i å ligge alene. For at hun skulle sove måtte jeg ha henne på meg, eller la henne ligge i senga mi. De er nok forskjellige. Vil bare nevne det, for det er jo mulig du får en liten til. Kanskje den er skrudd sammen annerledes, og ikke bli overrasket hvis de nøyaktig samme rutinene ikke "virker" så bra på nestemann.
Rampongi Skrevet 25. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2009 Tusen takk for svar alle sammen. Kjekt å høre hvordan andre gjør det. I helga starta vi med å gå inn på soverommet, ha det mørkt og synge sanger og stryke over hodet. Deretter legge henne over i sengen sin når hun har sovet i 5-10 min. Sitter innpå rommet i 5-10 min til for å være sikker på at hun har nådd den dype søvnen og går ut. Dette gjøres på dagtid, på kvelden har jeg lagt meg samtidig med henne, og det funker av og til. Siste to nettene har hun vært våken til 0030/0045, vet ikke hva hun har kommet på, men det retter seg vel etterhvert. virker som om hun skjønner dagsovingen iallefall, for hun lukker øynene nesten med en gang jeg setter meg ned med henne på sengekanten vår og begynner å synge. Det er godt mulig at noen unger må bli litt eldre før de liker å sovne alene ja. Det er jo ikke noe problem å legge seg samtidig som henne per i dag, for jeg er jo ganske sliten selv og hun legges jo ikke før i 2200 tiden. Vi får ta et skritt av gangen ja og jobbe videre Tusen tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå