Bringebærmamma 160611 Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Hadde temp økning torsdag (0,3 grader til 36,7). Jeg hadde da ventet på EL (alt for lenge syntes jeg) som kom 4 dager senere enn forventet. I går skjedde det så mye på morgene i det jeg stod opp at jeg glemte helt å måle ;-/ I dag fikk jeg målt til normal tid, og hva kunne jeg se! Temp var gått ned med 0,3 grader. Siden jeg ikke fikk målt i går vet jeg jo ikke om en temp på 36,7 var en engangsforetakende, at jeg egentlig ikke har hatt EL alikevel??? Vet jo at jeg må måle flere dager og se helheten, det kan jo hende at temp i dag var en sånn tempdipp? Men jeg tenker at tempdippen kom litt vel tidlig i forhold til hva jeg burde kunne forvente (i forhold til hva jeg har lest på pernille.info) Det er med i "historien" at jeg pleier å ligge på 36,7-36.8 grader etter EL. Vanligvis ligger jeg mellom 36,1 -36.3 i perioden fra mens til EL. Men denne måneden har temp ligger mellom 36,3 - 36,4, altså høyere enn det jeg har gjort tidligere. Noen som har oppleve at temp før EL kan variere??? Krysser fingre for at temp er tilbake på 36,7 i morgen!!!!!
Gjest Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Hei Bringebærmamma Har du link til chartet ditt? Det gjør ikke noe at en temp blir lav i lutealfasen, det er viktig å lese hele chartet og ikke vie så mye oppmerksomhet til en og en måling.
Bringebærmamma 160611 Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2009 Hei Elisabeth`77 og takk for svar ;-) Jeg vet jo at man må se hele syklusen i helhet, og ikke vie all oppmerksomhet til en tempmåling ;-) Men siden EL var forsinket denne måneden var jeg redd kroppen hadde "lurt meg" med en høy temp,og derfor få meg til å tro at jeg hadde hatt EL uten å ha hatt det. I dag var temp 36,9, det er litt høyere enn hva den vanligvis har ligget på i lutealfasen. Jeg har vært rimelig stabil på 36,7 i lutealfasen fram til nå, også da jeg var gravid (hadde sa etter 5 uker, er nå i 2pp etter sa). Må nok bare måle gjevnt og trutt fram mot IKM, og krysse fingre for at temp holder seg oppe i mange mange dager framover ;-) Jeg har ikke chart, skriver opp bare opp temp, og ser endringene ut i fra det. Har laga graf (bare på rutepapir) ett par måneder, men har erfart at temp er normalt sett er veldig lik i hver syklus. (unntatt denne syklusen hvor jeg lå høyere i temp fra mens til EL enn det jeg pleier - mulig derfor også jeg var oppe i 36,9 grader i dag? Før har maks temp vært noen enkeltmålinger med 36,8.
Gjest Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Det var nå bra at den steg gjen da, får håpe at den holder seg høy og fin lenge fremover Jeg tror at du hadde el da du hadde den første tempstigningen. Jeg syntes at et evt hopp på 0,10 har blitt for lavt til å være el, men det er ikke mye forskjell når en er i lutealfasen. Men får håpe at den holder seg høy og fin nå da, at du ikke har blitt lurt ;-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå