Gå til innhold

Noen som har følelse på kjønn? Og noen som tenker på navn?

Anbefalte innlegg

Jeg har sånn sterk jentefølelse denne gangen her... Og så var det en merkelig tarotmann som spådde meg på alternativmessa som "så" i kortene sine at jeg var gravid, og det var med tvillingjenter (?).

Tar det med en klype salt, men tror det blir en jente :-)

Noen andre som har en følelse?

Så tenker jeg litt på navn... Ønsker å ha ett navn som de fleste har hørt før, som er ganske kort og som ikke alle heter... Eks Eva, Anne eller Juni. Noen som har andre forslag eller som likte noen av de?

Fortsetter under...

BF er helt sikker paa at det blir jente, saa her gaar det bare i jentenavn... Har ikke valgt ut noen spessielle ennaa... Alle de vi liker er poppis navn, saa vi proever aa finne noe annet. Sliter med aa finne navn selv... men korte navn: (har ikke sjekka hvor vanlige de er...)

Aina

Annie

Britt

Birthe

Doris

Else

Ellen

Fia

Gro

Gry

Guro

Gerd

Heidi

Hilde

Ina/Ine

Ilse

Jane

Kine

Lise

Lone

Line

Mira

Maya/Maja

Nina

Olga

Oline

Pia

Petra

Ronja

Rakel

Silje

Stine

Sol

Silvia

Sandra

Sara

Solveig

Tine

Tone

Thale

Unni

Una

Vera

Vilje

Vanja

Ylva

Aase

Aagot

Ikke saa mange jeg ville valgt, men vi har forskjellig smak, saa det var i hvertfall de jeg kom paa i farta!

La meg vite hvem (hvis noen) du likte da... :)

Jeg tror det blir jente, det var gutt forrige gang, men dene gangen er allt anderledes og mye bedre. Det kan jo bety at det er jente denne gangen. Eller så betyr det at jeg greier å slappe mer av denne gangen, stress gjør i alle fall min kvalme mye verre.

Når det gjelder navn er det jentenavn som er vanskeligst. Men i motsetning til deg Sjokolademonster vil vi ha et noe lengre navn. Vanskelig dette her, Tror vi venter til UL så vet vi i det minste om vi må finne gutte eller jentenavn.

Jeg har ingen sterk følelse, men heller litt mot å tro at det er jente. Det ville definitivt vært lettest navnemessig, for da har vi navnet klart allerede. Guttenavn derimot, er ekstremt vanskelig.

Vi har en sikker følelse på at det er en liten gutt som vokser i magen.. vet ikke hvorfor, men er så og si helt sikker. Vi har bestemt oss for at vi skal ikke vite skjønnet før vi skal på 3D ultralyd.. og det er jo ganske sent i svangerskapet. Men guttenavn er veldig vanskelig å finne.

Vi har allerede bestemt jentenavn ( hvis det skulle skje)

Vi har begynt å si ut at oss skal ha en liten til sommeren,.. Og alle har svart med at de er sikre på at det blir en gutt.. :)

Annonse

Jeg har skikkelig jentefølelse.. Jeg har tenkt på navnene Tira eller Mina. Har ikke nevt disse for sambo ennå fordi jeg har en følelse av at han sier klart nei. Må nok bruke litt tid på navn hehe..

Jeg har jentefølelse, så BF sier konsekvent han for å terge litt. Mulig jeg tror det er jente fordi jeg er like dårlig som mamma og søster var da de skulle ha sine første - og det var jenter. Og så er det mye lettere med jentenavn, hadde flere aktuelle allerede før spiren var på plass.

Vi har satt oss ned og sett gjennom en del lister med navn og skrevet ned de vi liker best. Har likevel droppet de som ligger øverst på topp-listene selv om det er noen fine der. Også kuttet vekk navn som nære venner har på sine barn.

Har mest jentefølelse, men mulig det er fordi mannen min er overbevist om at det er en jente inni der. Dette svangerskapet har foreløpig også vært veldig annerledes enn sist da jeg fikk gutt... Nesten ingen symptomer sist, mens nå har jeg vært skikkelig kvalm til tider..., er vel litt overtro akkuratt det der men.. Blir spennende å se om følelsen stemmer da. Har ikke begynnt å diskutere navn ennå...

Jeg hadde i mange uker en intens jente-følelse, men den har begynt å gå over av en eller annen merkelig grunn.

Vi har navnet klart om det blir ei jente, men guttenavn er vrient... jeg har et klart favorittnavn men samboeren er dypt uenig. Vi vil vite hva det blir og håper å kunne se det på UL i uke 18-19.

Både jeg og samboeren min var sikre på at vi kom til å få en gutt samme dagen vi tok første graviditetstesten.. Men senere så har vi tenkt at det kanskje var fordi clearblue-testen er mest blå? :P

Alle som har gjettet har i alle fall gjettet at det mest sannsynlig blir en guttebass..

Jeg kunne godt tenkt meg ei jente, så fikk et lite smil om munnen når svigermor sa at hu tror det blir ei jente. :)

Vi fant ut barnenavn i fjor engang, leenge før vi i det hele tatt tenkte på å få baby.. Ble da enige om Pernille og Lars.

Nå tviler vi litt, og smaker litt på navnet Oliver.

Ting endrer seg kanskje når vi ser hvordan h*n ser ut :)

Mamma syns Oliver er best, da vi heter Olav og Ingvild :)

Jeg har en følelse av at det der jente men vet jo ikke det sikert men. har en gutt fra før en månde til han er 2 år. jeg fikk høre når jeg gikk med han at vis du har harde og sterke negler blir det gutt. neglene mine vokste og var veldig harde når jeg gikk med han. men nå er de helt mot satt.. men kan jo aldri vite det da. blir spennende i lika vel.

Annonse

har dere prøvd spå dommen å ta ringen din og ditt hårstrå og knytte den på ringen og ta den over magen.. hvis ringen går i ring blir det jente og om ringen går fram oog tilbake blir det gutt.

på meg blir det en jente den gikk rundt i ring.

Måtte bare prøve det gamle ring trikset jeg også ;) Min ring går fram og tilbake. Så da blir det kanskje en gutt...hehe

For mange år siden tok jeg den testen over håndleddet mitt, da skal den visst vise hvor mange barn du får og hvilke kjønn (i riktig rekkefølge)

Den gangen viste den 3 barn...jente-gutt-jente. Jeg har allerede ei jente så da kan det jo passe ;)

Det morsome er at jeg måtte prøve det igjen nå...det viste akkurat det samme...jente-gutt-jente...og etter det så stopper ringen helt opp :)

Det er jo et morsomt tidsfordriv!!!! Jeg sliter litt med å få sove om natta ;)

Nattaklem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...