GogJSpentNå Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Er bare nyskjerrig på hvor mye dere gikk opp og om dere har tatt det av dere eller sliter enda.. Selv gikk jeg opp over 30kg på 6 måner.. :/ Veide 53 når jeg ble gravid å gikk ned til 49 di første måntene siden jeg kastet mye opp.. Så i månte 2-3 begynnte dette å snu seg å jeg gikk opp til 83 kg til jeg ble 8 månter å fikk en jente på 3384kg. Nå er jeg kommen ned i 54 kg så veier nesten det samme som da jeg ble gravid.. Prøver nå på neste å håper på å ikke gå sån opp i vekt.. Kan umulig være bra å stige så fort i vekt.. Skjønner ikke at det går ant en gang.. Ble litt rotete det her men jaja..
*Lissja* Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Jeg veide 60 dajeg ble gravid og la på meg 21 kg gjennom hele svangerskapet.. gikk derimot ned kjempemy etterpå da.. gikk vel til noen og 40kg.. ble altfor tynn og mistet alt av pupper osv.. Holdt meg tynn i noen før før jeg gikk opp til "normal" igjen.. nå er jeg nesten det samme som før jeg ble gravid igjen
Opsideisi-j5år+litefrø<3 Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Hei! Med min første gikk jeg opp 9 kg, men var veldig kvalm di første mnd, så gikk ned 3 kg, før jeg begynte å legge på meg. Var ikke serlig flink med å passe på hva jeg spiste, så det gikk en del junkfood å sjokkis, så det er jo et under at jeg ikke gikk opp mer!!!! Men tror det er veldig forskjellig fra person til person da.... Jeg hadde tatt av meg di kg jeg la på meg i svangerskapet før det var godt 14 dager etter fødsel... Etter noen mnd gikk jeg ned enda mer, uten å gjøre noe spez, men var flink å trille tur, å var veldig redd for å spise noe ungen kunne få vont i magen av, så det gikk mest i brødskive med leverpostei.. hhehe!! + drikke mye vann, å ikke brus, som jeg vanligvis drikker mye av! Nå håper jeg på en liten spire, å skal prøve å spise mere sundt under svangerskapet. Meen jeg er veeeldig glad i godis...
mammaen til 2+1 Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Hei jeg la kun på meg 7 kilo... MEN så veide jeg 78 når jeg ble gravid da... Gikk ned 10 kilo en uke etter fødsel.. Dette er nok ikke alltid tilfelle, men etter hva jeg har erfaring med fra venner og bekjente så virker det som om det kan ha en sammenheng mellom at de som veier minst av og til legger på seg mer av naturlige årsaker... OBS da mener jeg selv om de spiser "normalt"...... (alle blir feite av overspisning og usunn kost!!!)
BettyBoob Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 jeg gikk opp 12 kg akkurat, og alle forsvant de fleste kiloene kom etter 6 mnd i sv.skapet. gutten min veide 4 kg da han ble født.
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Jeg la på meg 18 kilo med førstemann. :s Fikk av 8 etterpå. Da han var 1,5 ble jeg gravid med nr. 2. og la på meg 8 som forsvant i fødselen omtrent. Begynte å trene da han var 1 år og gikk ned 22 kilo til det som er idealvekten min. Men da var jeg knallhard, trente hver dag og levde på frukt, grønt, ris, kylling og fisk i små, men hyppige måltider. Drakk også mye vann. Da jeg traff min kjære la jeg på meg 15 igjen, så nå er jeg drittlei av å gå opp og ned i vekt. Samboeren ser min fortvilelse og jeg får årskort på treningssenter av ham i fødselsgave. Men nå må vi bli gravide først da hehe.
EleResa Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Jeg la på meg 24 kg, og da jeg kom hjem fra sykehuset etter fødselen veide jeg 2 kg mer enn da jeg kom inn.. Ikke en kilo ble borte etter fødselen, og det har vært en stri tørn for meg etterpå. Vesla er nå 3 år, jeg har klart å gå ned ca 15 kg det siste året, med mye trening. Er fortsatt ikke tilbake til utgangspunktet før første svangerskap.
GuttemammaTilTo Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 jeg la på meg 16kg, 2 uker etter fødselen var 10kg borte, resten måtte jeg stri med pluss de kiloene jeg hadde lagt på meg før svangerskapet, nå er jeg tilbake med vekta jeg hadde da jeg ble gravid og skal ned 15-20kg til for å nå idealvekta!
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 La på meg 19 kg. 10 kg var borte da jeg kom hjem fra sykehuset, og resten rant av ettersom jeg hadde utroolig liten matlyst. Men de siste 4 kiloene hang litt igjen, men var vel samme vekt som før etter 5 mnd. Ikke at det hadde så mye å si ettersom jeg starta på 46 før jeg begynte..
GogJSpentNå Skrevet 21. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. november 2009 Takk for mange svar.. Syns d er en evig kamp siden nå når jeg er kommen tilbake ditt jeg var så er det påtide med neste..
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 21. november 2009 #11 Skrevet 21. november 2009 heihei =) jeg veide 58-59 kg da jeg ble gravid, og gikk opp 14 kg. nå veier jeg fra 59-62 og har lagt på meg litt. men dette var først da hun var rundt 1 år da
Ragnis Skrevet 21. november 2009 #12 Skrevet 21. november 2009 Jeg la på meg 20 og 24 kg med barna mine. Veide ca 58 før svskap, spiste helt greit, la bare på meg masse. ca 10 kg forsvant rundt fødsel, resten gikk i løpet av ammeperioden. Har lest at man skal gi seg like lang tid til å få det av som på, altså 9 mnd, minst. Tror noen som er slanke bare har godt av å legge på seg mye. Det er nå min teori, men vet mange har fått beskjed av legen at 12 kg er nok for alle, liksom.
2søtesmåh Skrevet 21. november 2009 #13 Skrevet 21. november 2009 Det viktigste er å leve som før, også når man blir gravid..Spise som før,-ikke mer, men kansekj tenke SUNNERE alternativ enn før, og å trene som før..Det er ikke en sykdom å være gravid, og de fleste graviditetsplager (så lenge man ikke har ekstremvarianter av kvalme, bekkenløsning og låsning osv) blir bedre eller forsvinner om man oppretthodler livsstilen. Jeg gikk opp 36 kilo første gang, og slet veldig med å ta de av..Innførte sunne matvaner og begynte og trene mer regelmessig.. Etter 3,5 år hadde jeg en ca 7 kilo igjen, og ble gravid med 2.mann..Da fortsatte jeg og leve som før jeg ble gravid..De dagene jeg var kvalm, så var ejg ikke det under og litt etter trening, da bekkenløsninga begynte og kjennes måtte jeg moderer treninga litt, knep litt ekstra mens jeg holdt på, og jammen forsvan den...Jeg gikk opp kun 10 kilo, og alt var av rett etter fødsel og de 7 fra forrige svangerskap forsvant etter 3 mndr. Men da hadde jeg slutta og tenkt på vekt og cm for lengst, da det var treninga og livsstilen i seg selv som var "Målet": JEg er blitt friskere, sunnere og i bedre form en aldri før, og trives med det..Så får vekt være vekt..Men "Moralen" i historein er vel, om du greier og leve og trene som før udner graviditeten,-gjør det..Og man vil gå minimalt opp i vekt. (mest sannsynlig). Man TRENGER ikke alt "Kroppen krever" nå man er gravid, hverken mer søvn, mer mat eller å gi etter for "sjokoladebehovet" som dukker opp... Og jeg tror heller ikke det er bra og gå så mye opp på så kort tid 9 mdr faktisk er..Jeg fikk STORE bekkensmerter første svangerskap, på slutten altså, jeg fikk vondt i knær og hofter og kunne knapt gå i trappa og å sette meg ned på do var en heldagsjobb..Og å reise seg likedan..VAr avhengig av å ha noe å støtte meg til så jeg kunen bruke henda for å hjelpe meg ned og opp...Ene hoften er aldri blitt helt bra i ettertid..Men nå ligger slitasjgkt i hofter i slekta..SÅ er vel disponert for det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå