Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 og i tilfelle er dere imot alle vaksiner? Vaksinerer dere ikke barnet mot stivkrampe, polio, meslinger heller?
mamma-x-3 Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Snakker for meg selv. Ja, jeg er mot all form for vaksinering. Inkludert stivkrampe. Søk informasjon selv og ta ditt eget gjennomtenkte valg -uansett hva har du i allefall satt deg inn i problematikken. Synd at det ikke gjelder for flesteparten, som følger saueflokken blindt. NB! Mange kildehenvisninger bakover på siden her.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Jeg tar vaksinene og gir barnet mitt vaksinene, Jeg følger ikke saueflokken, men har lest masse de siste årene og har selv gjort meg opp en mening om det. Jeg synes det er kjempeviktig å følge vaksinasjonsprogrammet, og jeg og manen har tilogmed vaksinert oss mot svineinfluensaen for å beskytte den lille babyen vår på 10 uker.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Og så lurer jeg på hvorfor de fleste som er imot vaksiner er anonyme her inne... tør dere ikke stå for det dere mener?
mamma-x-3 Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Kanskje de er anonyme fordi de til stadighet blir framstilt som en gjeng new age-særinger, at alle de selv har lyttet til blir latterliggjorte og satt i bås under tittelen "kvakksalvere". Please hold dere til saken og ikke sett alle motstandere i samme bås. Vi er like ulike med ulike ståsted som dere tilhengere. Jeg er en helt alminnelig mamma - som har gjort som dere - lest og satt meg grundig inn i problematikken rundt vaksiner. Slev har jeg kommet til motsatt konklusjon som dere. Jeg vil ikke på noen måte vaksinere meg eller mine mot svineinfluensa - eller annen form for sykdom. Og ja, jeg har snakket med flere leger som har støttet min hlodning og som til og med har underbygget flere av argumentene jeg etterhvert så ettertrykkelig står for. Min fastlege er antroposofisk lege (vanlig legeutdannelse + spesialiststudier innen antroposofisk medisin). En utmerket kilde og meget kunnskapsrik person. Når vaksinetilhengere i kjent hersketeknikk prøver å villede saken med å dra inn sære meninger som 9.11 -og andre konspirasjonsteorier, sier det litt om hvor lite de selv kan komme med som forsvar. Mange slenger ut ord som "kvakksalver" og paranoid samfunnsfiende for å ufarliggjøre og dulme skepsis og motstand. Jeg skjønner godt at mange motstandere vil være anonyme på siden her. Det faller harde ord fra begge kanter her. Og mye er fantastisk useriøst. Jeg har f.eks fått lese om meg selv at jeg burde blitt fratatt barna mine, at jeg er en trussel for samfunnet, er egoistisk og at jeg er en moderne heks som lytter til kvakksalvere og konspiratører. Det hele preller av som vann på gåsa på meg. Men det gjør meg trist at noen (som dere) skremmes vekk fra å faktisk hører på sånt tøv og ikke ser på selve argumentene som internasjonalt har kommet opp fra seriøse kilder. Rart at noen "lister seg litt på tå"? Jeg vil bare si at jeg i hvert fall er glad for at dere har satt dere inn i temaet innen dere tok et valg. Desverre gjelder dette de færreste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå