❤lille stjerne❤ Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Jenta mi begynte på fluitide+ventoline for 1 uke siden. Jeg har jo lest at barn kan bli urolige av dette, men milde himmel! Jeg hadde ikke forventet at min ellers så blide og greie lille jente skulle bli et sånt monster! Hun er helt ellevill, skravla går i 100 og armer og bein er helt ute av kontroll. Hun babler og fekter til 23 om kvelden og hele dagen lang löper, hopper og skriker hun! I går skrek hun uten stans i 2 timer og sparket ned en lampe da hun skulle sove. Hun klatrer i bokhyller og river ned gardiner, skriker, kaster leker og alt mulig annet gjennom stua og kan ikke sitte ned et eneste öyeblikk! Jeg har aldri opplevd henne slik i det hele tatt, jeg tenkte at nå vet jeg hvordan det er å väre foreldre til et barn med adhd. Skal det väre slik, eller går dette seg til når de blir vant til medisinen? Hun er veldig fortvilet selv virker det som, blir jo sliten og kjenner ikke igjen seg selv. Finner ikke roen og klarer ikke å gjöre noen av tingene hun pleier å gjöre som å pusle puslespill, bli lest for eller bygge med duplo. Bare hoppe-hoppe-hoppe-hoppe.....
misyme Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Hei, Det var interessant ã lese om det du opplever. Jeg har ikke opplevd dette, men sã har jeg gitt det kun en gang, i noen dager og det for en god stund siden. Men .. jeg bor i Sveits og her nede var det en diskusjon angãende Algifor, et smertestillende, febernedsettende-middel, veldig effektivt og bra. Men sã har det seg slik at de har kommet frem til at barn kan vaere alergiske mot noen av stoffene som er i dette middelet, og barna vil da oppföre seg akkurat som slik du beskriver barnet ditt. En familie fortalte at da de stoppet ã gi jenta deres Algifor sã ble det total forandring, aldri mer sa de! Undersök om ikke det finnes enkelte stoffer som barn kan vaere fölsomme ovenfor, kanskje det er deres tilfelle ? Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Mine har ikkje blitt det,men veit at enkelte kan blir det ja.
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2009 Det viste seg etterhvert at det hun reagerte mest på var Flutiden. Vi sluttet først med Ventoline i noen dager, uten at det hjalp. Kuttet deretter ut Flutiden også og etter 2 dager uten Flutide begynte hun å bli seg selv igjen. Må bare få si at det ikke var det at hun ble "hyper" vi først og fremst reagerte på, selvom graden av hyperaktivitet vel var ganske stor. Det som var mest skremmende var at hun tydelig hadde endret atferd og personlighet og at hun mest sannsynlig fikk mareritt og hallusinasjoner. Hun ble så ute av seg tilslutt at hun bare stotret og flakket med blikket og virret rundt. Det er skremmende når medisiner til barn gir slike bivirkninger. Nå skal jenta vår være uten medisiner en periode før hun evt skal prøve en annen type medisin. Håper vi slipper å se henne slik igjen!
arena Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Hei! Det var skremmende å lese. Hva er de medisinene for??? Enda mer sikker på at jeg ikke skal ta svinevaksinen............ (håper A har det bra nå, min A har spydd i hele natt, DET er heller ikke særlig gøy....;-)
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2009 Huff da, stakkars liten. Er fælt å spy! Håper det er bedre i dag! Medisinene er mot astma. Det var meningen å gjøre en utprøving fordi hun har slitt så mye med langvarig hoste etter forkjølelser i hele høst. Særlig mye hosting ved aktivitet og om natta. Legen hennes mente det kunne være infeksjonsutløst astma. Nå vet jeg imidlertid ikke helt hva jeg skal tro for hun har vært i kjempeform i det siste og ingen hoste i det hele tatt til tross for forkjølelse. Men jeg synes fremdeles ikke hun er helt "seg selv", er så hyper og stressa liksom. Men det er kanskje bare alderen. Jeg var kjeeeempe usikker ang svinevaksine og hadde valgets kvaler så jeg holdt på å få fnatt! Men til slutt fikk hun vaksinen likevel, spesielt med tanke på at hun muligens har noen astmatiske problemer/ømfintlige luftveier. Men nå virker det som om det verste kjøret med svineinfluensa er over, så kanskje kunne vi spart oss. Ønsker dere en koselig førjulstid, hilsen og klem fra A til A!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Jenta vårres har hatt ett opphold fra Ventoline å bare brukt Flutide i en stund, men for en uke siden måtte hun begynne på Ventoline igjenn. Den kvelden var hun våken til 22 å ville absolutt ikke sove..., men nå tror jeg hun har blitt vandt til medisinen igjenn. Den ventolinen som vi gir i ambulansen på forstøver med O2 (jeg jobber i ambulansen) har bivirkninger som bla. er uro... Vet faktisk ikke helt hvordan det er med den barna våre får, men regner med det er så å si de samme bivirkningene...
Gjest Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Hadde astma som barn og husker at ventolin gjorde meg urolig og skjelven.Ville helst ikke ta det. Dette ville jeg snakket med legen om.
kokosyklus Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 husker søsteren min tok slike medisiner da hun var liten og hun fikk veldig høy puls og skjelvinger. Snakk med legen om dette, jeg ville i mellomtiden stoppet å gi medikamentet. Slik skal det ikk evære og barnet ditt er tydelig plaget. Lykke til:)
❤lille stjerne❤ Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. desember 2009 Takk for tilbakemeldinger og tips. Dere har sikkert ikke lest innlegg nr 2, lenger opp her. Men bare for å ha sagt det så tok vi raskt kontakt med legen og hun sluttet med medisinene. Har også vært på barneklinikken for nærmere undersøkelser og hun har det fint nå. Det som var problemet var at hun fikk en ekstremt sjelden bivirkning (1 av 10000) av Flutiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå