Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Er ikke det to forskjellige utdanninger, da? Mulig at du kan gå i et vikariat en liten stund, men di kan jo ikke kalle deg pedagogisk leder når du ikke har pedagogikk utdanning rettet mot barn, vel?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 det tviler jeg sterkt på,da må man ha pedagogisk utdanning,lærer,barnevernspedagog ...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 *pedagogikkutdanning*, skulle det stå! 22:56
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Tvilsomt. Du vil ikke gå foran en som har forskolelærer eller likelydende utdannelse m/ped.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 har ei venninne som er vernepleier og hun leder en avdeling i barnehagen der hun jobber, er ikke det stilling som ped leder da?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Jo du kan det, men går nok ikke foran en førskolelærer. men vernepleier har da like mye pedagogikk som en lærer og bv pedagod, til du som mente de måtte ha pedagogisk utd.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Nei stillign som avdelings leder og stilling som ped.leder er ikke det samme.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Sikkert på dispensasjon. Men de foretrekker nok noen med pedagogisk bakgrunn.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Jeg er noe usikker, men jeg tror ikke det. Men lurer på om du kan få jobbe som fagarbeider???!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Er du sikker på det? Det er da tross alt forskjell på pedagogikk også. Vernepleiere lærer jo ikke noe særlig om barns utvikling og stiulering av denne, som en lærer eller barnevernspedagog! Det hjelper jo ikke å ha pedagogiske kunnskaper, hvis du ikke har kunnskaper om barns utvikling...
AndreVonDrei Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Med dispensasjon har en blitt ped.leder på min sønns gruppe -det fungerer glimrende :-)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 ja det er jeg sikker på, er selv vernepleier, og vi hadde mye utviklingspsykologi. Har akkurat det samme som barneværnspedagogene i horhold til utviklingspsykologien. Men jeg mener selvsagt ikke at vi er like godt egnet til å være ped leder som en førskolelærer. Men vet om flere vp som har fått jobb som det der det skorter på førskolelærere.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 Dispensasjon er stikkordet. Den ene av assistentene hos meg hadde disp til å være vikar for meg da jeg var i fødselspermisjon. Han har ingen utdannelse i retning pedagogikk.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #15 Skrevet 20. november 2009 Du som er vernepleier, pedagogikk og psykologi / utviklingspsykologi er ikke det samme... Hilsen sosionom, som heller ikke har pedagogikk, men en del psykologi...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #16 Skrevet 20. november 2009 Men vernepleier er også en pedagogisk utdannelse. som en over her nevner.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #17 Skrevet 20. november 2009 Ja det er ikke uvanlig med alternative utd. i slike stillinger. Likeverdig med førskolelærerutdanning er annen treåring pedagogisk utdanning på høgskolenivå med videreutdanning i barnehagepedagogikk. Dersom ingen fyller kravet kan man gi dispensasjon, og slik "risikere" å få en ufaglært i stillingen.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #18 Skrevet 20. november 2009 ehhhh....jeg har da ikke sagt det?? vet at det ikke er det samme. men har begge deler. men gidder ikke sette opp hele pensum her, gå heller inn på en av høyskolene sine sider å se der da vet du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå