Gå til innhold

Brødskive med eller uten skorpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Delere dere fortsatt i biter??

Gutten min er nå 16 mnd. Får brødskive i biter uten skorpe.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi deler fortsatt i biter til knerten vår, men han spiser skorpe.

Er 14 mnd.

Skrevet

Jeg synes ikke alder er det viktigste når det gjelder skorpespising, men at barnet har nok tenner til å kunne klare å tygge skorper. Jeg begynte å kreve at snuppa skulle spise skorpene sine fra hun var rundt 15-16 mnd gammel. Vel å merke så lenge skorpene var passelig ferske og myke. Ikke de hardeste, groveste skorpene. I barnehagen jeg jobber i må også barna spise skorpene sine og det er ikke noe problem. Noen barn protesterer litt i starten, kaster skorpa på gulvet og blir sinna når de ikke får ny mat för de har spist ferdig, men det går seg fort til. Det er veldig bra for de små å tygge skorper fordi det gir god trening av tungen og musklene i munnen, noe som er viktig for språkutviklingen.

Skrevet

Gutten vår blir straks 12 mnd og vi har nylig begynt å gi ham skorpe hvis de er myke. Han har de åtte tenner (fire oppe og fire nede), og altså ingen jeksler, men skorpe går bra likevel.

Skrevet

Her går rista brød og skorpe fint, han får det ikke i biter lenger heller. Han er 12 mnd.

Skrevet

Junior fikk skorpe fra han var ca 15 mnd. gikk helt fint:) Han får fortsatt i biter,hvis ikke putter han inn halve skiva..prøver oss fram til han finner ut av det.. 19 mnd. nå.

Skrevet

jenten vår har alltid spist skorpe, men bare de myke ;) hun er nå snart 22 mnd og spiser alt mulig ( men jeg sliter i å få i hun mat om morgenen og kvelden!!)

Skrevet

15 mnd. og spiser brød med skorpe!

Deler en halv skive i 4 biter. Hun spiser som regel skorpen, men av og til tar hun den ut igjen!

Har fire tenner oppe og nede. Jeksler på vei!

Skrevet

Hører ikke til her inne enda men svarer likevel jeg....

11 mnd og han spiser skorpen. Deler stortsett skiven i 4 og da spiser han selv.

Skrevet

Mini fikk halve brødskiver fra den dagen han begynte og spise selv med skorper, Det er ikke altid han spiser de opp, men noe spiser han orker ikke og stresse med det. Har aldri møtt en på 40 som ikke spiser skorper ute blant folk.

Skrevet

har sjelden gitt uten skorper, men skjærer fremdeles opp skivene i biter som regel. Har slitt mye med tenner lenge.

Det å måtte tygge mange ganger på en bit setter i gang spyttproduksjon som igjen bedrer fordøyelsen.

Skrevet

Hun er 13 mnd, har ingen tenner, og får brød i biter. Ingen skorper med mindre de er svært myke (som Naturlig Sunt sitt Havre brød). Er så redd noe skal sitte fast i halsen siden hun ikke kan tygge så godt...

Skrevet

Det kommer ann på hvor myke/harde skorpene er ;) Lille blå har 8 tenner, 4 oppe og 4 nede. Skjærer som regel brødskiva i fire biter, eller legger hver halvdel sammen og deler den i to. Han spiser selv :)

Skrevet

deler i biter med skorpe, Lillemor har bare 4 tenner to oppe og to nede, hun har spist skorpe siden vi begynte med brødskive, og da hadde hun bare to tenner nede.... hun ble 1 år i forrige uke:-)

Skrevet

glemte å nevne at det første brødet hun fikk var at vi skar skalken i strimler. så suttet hun på det til den løste seg opp. veldig stas!

Skrevet

Vi har akkurat begynt å gi skorpe til gutten vår på 19 mnd og han ELSKER det!

Skjønne rikke hvorfor vi ikke har begynt å gi det før.

Han har 12 tenner

Skrevet

Sønnen min er 15 mnd og jeg deler bare brødskiven i to. Det har jeg gjort i et par mnd allerede. Han liker å gnage på skorpene og den han ikke vil ha havner på gulvet. :-)

Skrevet

Mine 2 på 13mnd har fått skorper i flere mnd. De har bare 2 halve tenner hver ennå, men de trenger da ikke tenner for å spise skorper, tygger fint på gommene, og de blir myke av spyttet. Har jo gitt de kavring og siden de var 8-9mnd. Brødskivene skjærer vi nå i 4-8biter.

Skrevet

har gidd snuppa skorper siden hun var ti-elleve måneder, da hade hun 4 tenner nå har hun den femte på vei.. Det har gått veldig fint, hun spiser hele skiven selv trenger ikkje dele den opp eller noe:) (nå er hun litt over 1 år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...