får baby 2010 Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 har fått den omstridte vaksinen og prøver for første gang siden juli denne mnd. hadde prøvd siden januar når vi tok pause i juli for å vente på vaksinen. tenker at jeg vil prøve wild yam denne mnd, men når skal jeg ta det? er det etter eggløsning?har hørt at om en tar det hele mnd kan dette virke som et prevensjonsmiddel fordi det hindrer eggløsning??noen erfaringer???
Lotta2010x2012 Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Les inne på kjerringråd, der står det:)
Ella78 m/ A&M Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Jeg syns ikke det står så mye der, inne, så her er litt av hva jeg har hørt... Wild yam skal være "bio identisk" med progesteron, og man skal ta det FRA eggløsning og fram mot neste menstruasjon. Har hørt noen si at man skal ta det i ca 10 dager, andre sier man skal ta det frem til neste menstruasjon. Noen sier også at dersom man blir gravid skal man fortsette å ta det, da det kan forårsake abort om man bråslutter. Ikke vet jeg hva som er sant av dette. Det aller sikreste er kanskje å ta kontakt med gynekologen sin og få utredet om man faktisk trenger progesteron. Da vil man jo få medikamentene der, og ikke minst får man oppfølging. Nå mener jeg ikke å være noen "pekefinger" heller, altså, for jeg har nettopp selv forsøkt meg på en wild yam-krem. Jeg har bare forsøkt den en PP, men etter å ha hatt korte lutealfaser (de fleste ca 9 dager, noen kortere, noen lengre) det siste året, ble lutealfase denne mnd hele 15 dager. Tilfeldig?! Hvem vet?!?! Om vi ikke blir gravid før jul har jeg tenkt å kontakte min gynekolog og få utredet dette.... Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå