Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Jeg lurer på hvordan forsøket forløper i praksis - dvs hvor mye må dere være i Haugesund? Er det kun til uttak og innsetting, eller må dere dit for UL også?

Hvis dere har UL-oppfølging nærmere hjemme, så lurer jeg på hvem Hausken samarbeider med i Oslo?

Hadde dere forresten første konsultasjonen på telefon, eller måtte dere være fysisk til stede pga at klinikken ønsker å gjøre noen undersøkelser selv før man går i gang (eller av andre årsaker)?

(I vårt tilfelle så er jeg gjennomutredet og vel så det fra før, og har journaler og dokumentasjon på det aller meste. Ikke noe trøbbel med varene til samboeren heller.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei MK73

Jeg er i gang hos Hausken. Tenkte også da jeg tok kontakt at vi kunne ta samtalen på telefon, men det var uaktuelt. I ettertid er jeg svært glad for at han fikk både meg og samboer dit. Jeg har kun vært på nordica i København tidligere og føler i grunn jeg har i liten grad blitt vurdert skikkelig. Opplevde at Jon Hausken stilte mange spørsmål og kom med en del informasjon, som gjorde at en del ting falt på plass for meg. Gjorde også en ultralyd for å vurdere. Vet ikke om han krevde at samboeren min var med, men han var helt tydelig på at jeg måtte komme dit. Slik jeg opplevde han ønsket han å danne seg sitt eget bilde og på mange måter få tak i mest mulig informasjon slik at han best kunne finne frem til metode. Og i grunn er det en bra ting at han vil snakke med oss.- han skal jo faktisk også stå inne for at du og din partner er egnede foreldre :)

UL tar jeg her. Jeg har allerede en gynekolog i Oslo, som har gjort UL for meg på tidligere forsøk, så jeg fortsetter der. Tror kanskje også Hausken har noen de samarbeider med.

Så må vi selvsagt tilbake til haugesund for uttak og innsetting. Norwegian flyr til Haugsund og har rimelige billetter. Vi betalte kun 1000 for oss begge tur retur da vi var på samtalen.

Skrevet

Tusen takk, hegeno :-) Det var nyttig!

Mest sannsynlig blir det flere forsøk på oss, men vi har ikke bestemt oss for hvor. Vi tar først noen oppdaterte hormonprøver for å finne ut hva status er, så blir det trolig forsøk på nyåret. Jeg er forsåvidt fornøyd med Aleris, jeg har jo blitt gravid på to av tre forsøk der, men lurer altså på Hausken.

Hvis vi først må reise så er Hausken egentlig det eneste alternativet for oss, for jeg er fra Haugalandet og har gratis overnatting og mulighet til å få litt mer ut av det ved å bruke litt tid med familien bare en halvtimes tid fra Hgsd. Dessuten snakkes det jo særdeles godt om Hausken...

Skrevet

Hei!

Vi var og til samtale først. Tror han vil SE pasienten...danne seg et bilde av egnethet...fysisk stand (vekt ol). Tror han finner ut mye ved den samtalen som han ikke forteller :-)

I tillegg får han gjerne hele historien...

Vi kjørte frem og tilbake på et døgn fra Østlandet. Når vi har hatt forsøk har vi også hatt bil. Praktisk når vi er der flere dager...

Lykke til!

Skrevet

Hei, MK73!

Jeg var veldig glad for undersøkelsen hos Hausken, opplevde han som veldig grundig og nærmest besatt for å få oss til å lykkes. Han er den første som nevnte den operasjonen jeg skal ta nå.

Jeg dro alene på 1. samtale.

Ul hadde jeg i Oslo, hos en gynekolog på Smestadgynekologene som de samarbeider med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...