vimsesvimsen Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Heisann! Jeg hører egentlig til inne på småtroll 1-2, men prøver her også! Jeg har en gutt på 13 mnd. Soving har alltid vært et problem her i gården. Trenger tips til et par problemer vi har! 1 Når knerten skal sove på kveldene, legger vi han i senga si på sitt eget rom, men vi har alltid pleid å sitte inne hos han til han sovner. Dette har vi egentlig bare gjort uten å tenke oss om, så det er jo på en måte vi som har laget denne uvanen. Foreløpig synes jeg ikke det er et problem, men jeg kan jo tenke meg at det kan bli det senere... Hvordan slutte med dette? Han hyler jo om vi forlater rommet. Nå skal det sies at han er i en fase der han hyler om jeg forlater rommet på dagtid også, så jeg tenker å kanskje vente til dette evt gir seg. (Separasjonsangst kanskje?) 2 Når han skal sove på dagtid, sovner han ute i vogna si. Vi har aldri kunnet bare legge han i vogna og sette den ut også sovner han selv. Dette har vært helt umulig fra han va født. Han hadde kolikk som liten, så da var vi jo nødt til å rugge og bære. Dermed har han nok fått den uvanen med å bli rugget i søvn i vogna. Så, når han skal sove, må vi rugge han i søvn inne først i vogna, så snøre igjen vognposen og sette vogna ut. Det tar ca 5-10 minutter før han sovner. Nå skal han snart begynne i barnehagen, og der holder de vel ikke på å rugge på tjue vogner! Kjenner jeg GRUER meg veldig til soving i barnehagen! Hvordan slutte med dette? Synes ikke det går an bare en dag og legge han ut, og vær-så-god-å-sove liksom? Da vil han jo bli helt hysterisk. Det skal sies at han er en meget bestemt liten en, som kan holde det gående med skriking leeenge! Håper noen har noen tips og råd og komme med! Er litt fortvilt grunnet dette!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Har ikke så mange råd til deg, annet enn at dette kan forandre seg når han begynner i barnehagen. Som du sier, det er helt umulig å rugge alle vognene. Men som regel så ordner dette seg selv da. Han vil være så trøtt at han kanskje sovner av seg selv. Og det er noe annet enn hjemme. Rutinene blir helt annerledes i barnehagen. Vil kanskje være ugreit de første gangene, men så finner han ut at han MÅ sove for å holde ut dagen. Men her er noen fine linker ang dagsoving: http://www.barnogsøvn.com/?page_id=190 http://www.sovlillebaby.com/tinden.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå