Gå til innhold

Bleking av hår når man er gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til frisøren i mårra å stripe etterveksten min.. Har hørt noen har sagt at fargen ikke sitter like bra, og at det kan være farlig? Bleking er jo veldig mye sterkere enn farging, hmm.

Skrevet

Hei!!

Det er overhodet ikke farlig,så ikke tenk på det!Frisører som er gravide jobber helt trygt med dette så lenge de selv klarer..så lenge lukten ikke plager og gjør deg kvalm,så er det ingen problem ;) resultatet blir uansett det samme som når man ikke er gravid!!

God fornøyelse,nyt pleien ;)

Skrevet

Når det gjelder å jobbe som frisør, er det jo mye kjemiske midler og parfymer der. Tror ikke jeg ville likt å jobbe der hver dag som gravid.

Skrevet

spør frisøren din om de har proddukter med mindre kjemisk innhold.. søstra mi er frisør og bruker lavere prosent på bleking og produkter med mindre parabener eller hva det heter når jeg er gravid.

Skrevet

Det er også noen helsekostbutikker som selger mildere hårfargemidler. Jeg er sikkert gal, men leste om ei eldre dame som hadde så fint svart hår. Det var fordi hun skylte håret med kaffe flere ganger i uka... Har prøvd dette noe, men føler det må gjøres ofte for å ha noen effekt. En annen måte å farge håret på er ved å bruke henna, samme stoff som brukes for å male mønstre på armene i India. Det kan kjøpes i innvandrerbutikker.

Skrevet

jeg er frisør og det er IKKE farlig og farge/bleke håret..

med farge kan det være at fargen blir annerledes enn det den ble sist..

hvis frisøren du bruker,fører Loreal produkter hør om hu kan bruke Majimeche,den er ikke så sterk som vanlig bleking og fargen blir kjempe fin,ser naturlig lyst ut...

Skrevet

Er ikke noe fare med å dra til frisøren fordeom man er gravid, men å jobbe dær hele svangerskapet hvis det ikke er orntlig avsug er ikke bra. Det er d ikke om du ikke er gravid heller for egen helse..

Når man er gravid tar barnet masse av vitaminer å minneraler som egentlig skulle gått til feks, hår å negler så mange gravide kan oppleve at håret ikke tåler like mye som det gjør til vanlig, så man burde være mer forsiktig med bleking å permanent når man er gravid eller ammer.

Skrevet

Har dere ikke hørt om frisører som har måttet skifte yrke fordi de har utviklet allergi mot hårfarge? Det har jeg.

Skrevet

Jeg har farget håret lyst under hele svangerskapet. Har spurt frisører om det er greit når man er gravid og de har ikke hørt noe annet.

Personlig merker jeg at jeg har fått litt mørkere hår under graviditeten, men til gjengjeld er det blitt veldig tykt og glansfullt.

Skrevet

Takk for svar:) Jeg bleket også etterveksten i sommer da jeg var ca 2 mnd på vei, og det ble helt fint:) Bare hørte at det kunne sitte dårlig osv av noen, men satser på at det blir bra i morgen også:-) Mann trenger å ta litt vare på seg selv under svangerskapet;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...